رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان منوجان گفت: جمعیت هلال‌احمر با تعهداتی که دارد، می‌تواند، شرایط لازم برای عضویت و سازماندهی جوانان و نوجوانان زندانی را فراهم کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عباس ارجمند در جلسه توجیهی زندانیان در زمینه فعالیت‌های امدادی در این شهرستان اظهار داشت: این جلسه در راستای نهادینه کردن فرهنگ نوعدوستی، نیکوکاری و خدمات بشردوستانه و عام‌المنفعه و همچنین آموزش فعالیت‌های خودامدادی و دیگرامدادی برگزار شده است.

وی افزود: این آموزش‌ها در راستای پیشگیری از تکرار مجدد ناهنجاری به نوجوانان و جوانانی که با اعمال معارض با قانون خود در زندان گرفتار شده‌اند، ارائه می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر با تعهداتی که دارد، می‌تواند، شرایط لازم برای عضویت و سازماندهی جوانان و نوجوانان زندانی به منظور بهره‌مندی از آموزش و امکانات و همچنین مشارکت در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف را فراهم کند.

وی از ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده از برنامه‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت خبر داد و ابراز داشت: تشکیل کلاس‌های امدادی و کمک‌های اولیه، مهارت‌های اساسی زندگی، قرآن و مشاوره‌های روانی از جمله برنامه‌های در دستورکار جمعیت هلال‌احمر شهرستان منوجان است.

رئیس زندان شهرستان منوجان نیز اظهار داشت: توجه هرچه بیشتر به امور تربیتی و آموزش زندانیان و همچنین تسهیل در ارائه خدمات و اجرای برنامه و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی از اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حسن شفیع‌نژاد از تشکیل کانون فعالیت‌های بشردوستانه با همکاری جمعیت هلال‌احمر در زندان این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: با استفاده از آموزش و فعالیت‌های مختلف می‌توان، زمینه ایجاد حس نوعدوستی در زندانیان را فراهم آورد.

وی در پایان اذعان داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله در بخش‌های آموزشی، امدادی، دیگرامدادی، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و ... توسط این جمعیت باورهای غلط را از ذهن و روح مددجویان پاک کرده و اعتماد به نفس و روحیه زندگی اجتماعی را جایگزین آن کنیم تا از این طریق بتوانیم در راستای اصلاح آنان گام مؤثری برداریم.
برچسب ها: کرمان ، منوجان ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.