مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان گفت: 30 اکیپ بخش خصوصی و دولتی کار پایش و مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز را در این شهرستان انجام می‌دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،خلیل فعله‌گری از آغاز طرح  مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز در سطح مزارع این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 70 هزار هکتار از اراضی گندم دیم و 6 هزار و 500 هکتار از اراضی گندم آبی شهرستان دهگلان سم‌پاشی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان از کشاورزان شهرستان خواست در صورت مشاهده علائم و مشاهده سن مادر و علف‌های هرز با هماهنگی و مشاوره کارشناسان و اکیپ‌های شبکه مراقبت بخش کشاورزی نسبت به سم‌پاشی اقدام کنند.

وی وضعیت گندم امسال را نسبت به سال گذشته خوب ارزیابی کرد، اما در عین حال گفت: به دلیل کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته شرایط فزونی سن مادر و علف هرز در مزارع گندم دیم و آبی شهرستان دهگلان زیاد است.

فعله‌گری تصریح کرد: وجود علف‌های هرز در مزارع گندم مواد مقوی گیاه گندم را می‌گیرد و علاوه بر آن هم موجب مصرف آب گندم نیز خواهد شد که با خشک شدن گندم مواجه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان در ادامه گفت: امکانات لازم برای پیشگیری و مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز در این شهرستان با تشکیل اکیپ‌های شبکه مراقبت تدارک دیده شده و سموم لازم در شهرستان موجود است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون در مراحل اول مبارزه با سن مادر در سطح مزارع گندم آبی و دیم شهرستان دهگلان 30 اکیپ بخش دولتی و بخش خصوصی در روستاهای دهگلان کار پایش مزارع با مشارکت 10 هزار گندم‌کار دیم و هزار و 200 گندم‌کار آبی انجام می‌دهند.

شایان ذکر است؛ شهرستان دهگلان یکی از قطب‌های کشاورزی استان کردستان است که یک هزار و 300 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق فعال برای آبیاری زمین‌های زراعی دارد.
برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، دهگلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.