در پانزدهمین نشست شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد اعضای شورای مرکز یو دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در پانزدهمین نشست شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، اعضای شورای مرکزی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان به شرح زیر مشخص شدند.

بر همین اساس امیرمحمد بهشت‌آیین، مرتضی رهنما، میثم حسینمرد، مصطفی سلطانی‌نژاد، زهره آرمید، مائده فرحزادی و هانیه ضیغمی به عنوان اعضای اصلی و ابوالفضل ملک‌نیا و خشایار هنرآزمون فهیم به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

همچنین امیرمحمد بهشت‌آئین به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شاهد انتخاب شد.
در این جلسه بیانیه سالانه انجمن اسلامی نیز قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:
 بسمه تعالی

با انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ رقم خورد، انقلابی که چهارمین دهه از رشد و بالندگی خود را در دهه پیشرفت و عدالت سپری می‌کند.
بی تردید هر انقلابی که به وقوع می‌پیوندد، برای اثبات خود با مسئله‌ای اساسی روبه‌ رو است که باید برای آن پاسخی شایسته داشته باشد تا ضمانت بقای خود را بسنجد.

در واقع انقلاب‌ها که به وقوع می‌پیوندند باید "کارآمدی" خود را به اثبات برسانند و یکی از مولفه‌های کارآمدی نظام ها، "ثبات" آن نظام در برهه های حساس تاریخی خود است تا معلوم شود آن نظام تا چه اندازه استحکام دارد.

انقلاب اسلامی ایران نیز که دعیه‌دار سیره و سنت تکلیف گرایی در مقابل نتیجه گرایی در برهه های سخت تاریخی است، از فراز و فرودهای سی و سه ساله خود تبلور اندیشه های ناب محمدی را آنچنان بر قدرت های شرق و غرب نشان داده است که هر گونه جریان التقاطی و به ظاهر روشنفکری برای ایجاد جهان بینی برتر را بر سر جای خود نشانده است.
و اینگونه است که نظام جمهوری اسلامی بعد از نشان دادن مشروعیت خود با تمسک به فقه اصیل شیعه، که رکن اساسی برای ادامه بقای خود است، کارامدی خود را نیز بار دیگر با ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به جهانیان ثابت کرد و اینگونه دیوار پوشالین تحریم را با اندیشه های ناب خود که منبعث از تفکر ناب شیعه است فروریزاند و پرچم استقلال و عدالت خواهی با دین مداری را  بار دیگر در جهان علم کرد.

این میراث گرانقدر خون شهدا و اندیشه ناب امام بزگوار اکنون با سکانداری فرزند خلف امام پیچ تاریخی بشر را در حال گذارندن است و در میانه راه پیشرفت و عدالت باز هم به نقطه عطفی مهم در پیشبرد اهداف الهی خود رسیده است.

اندیشه امام که با انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید از همان ابتدا ذهن بشریت را با مفاهیمی چون "فقر و غنا"، "مستضعف و مستکبر"، "کوخ نشینان و کاخ نشینان" تفاوت‌های اسلام ناب و اسلام آمریکایی " رو به رو کرد تا بار دیگر "عدالت" محبوس شده در دست عمال قدرت فرصتی برای بروز و ظهور در میان گفتمان اصیل انقلاب و شعارهای امام(ره) پیدا کند.

اما پس از جنگ تحمیلی، اتفاق ناگواری رخ داد که اتفاقات دیگر از آن منبعث شد. ارزش و گفتمان عدالت به گوشه‌ای خزید و ارزش‌هایی مثل "ثروت و قدرت" به عنوان ارزش عمومی جامعه جای‌گزیده شد. پس از 2 دهه از انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری شعار دهه سوم انقلاب را "نوسازی معنوی با استقرار کامل عدالت" نامیدند که این نامگذاری در حقیقت 2 انتقاد نسبت به شرایط گذشته را در دل خود داشت و این یعنی اینکه انقلاب از 2 نقطه آسیب دید؛ یکی از لحاظ معنوی و دیگری به لحاظ عدالت. و اندکی بعدتر در دوران اصلاحات نیز شیب گرایش به ارزش‌های غربی و سرمایه‌داری همچنان قوت گرفت؛ گفتمان امام را متعلق به موزه ها دانستند و عاشورا را نتیجه خشونت طلبی پیامبر خواندند(!) و در آن ایام تحلیل بسیاری از سیاسیون بر این شد که سیر به سمت ارزش‌ها کم رنگ شده و خواهد شد و دیگر آرمان خواهی و آرمان طلبی در میان این مردم جایی ندارد و حتی لیدرهای جریان تجدیدنظرطلبی امثال سروش معتقد بودند که با پیروزی اصلاحات آخرین میخ بر تابوت جمهوری اسلامی و حکومت‌های دینی کوبیده شد. و حتی تا انتخابات شورای شهر سال 81 و انتخابات ریاست جمهوری 84 رقابت بر سر این بود که چه کسی پتانسیل آزادسازی تحرکات ساختارشکنانه‌تر و رادیکال‌تر برای استحاله فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را دارد!

 در اوج حملات آن زمانِ تجدیدنظر طلبان، نیروهای انقلاب حتی به بهای خون دل خوردن‌ها و فحش شنیدن‌ها و حتی متهم شدن به جانی و قاتل و دگم و متحجر اما توانستند فضای جامعه را به نفع جریان انقلاب تغییر دهند و این نتیجه پافشاری بر اصول و تکرار ارزش‌های انقلاب و تکیه به وعده‌های الهی بود   و اینگونه میثاق دوباره ملت با امام خود در نهم دی ماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت، نقطه عطفی در تاریخ سی و چند ساله انقلاب اسلامی ایران شد تا دگرباره پیوند عمیق روح مردمی با اندیشه‌های ناب محمدی متبلور در انقلاب اسلامی به تبلور بنشیند و دست فرصت طلبان از سلطنت طلب تا اصلاح طلب مخملین را از خوان گسترده جمهوری اسلامی ایران کوتاه کند و آنجا رو سیاهی بعد از زمستان برای ذغال فروشانی ماند که با کج اندیشی، کج فهمی و سکوت، خود را عقب انداخته از جریان رو به جلوی مردمی کردند.

  و در این میان و در جریان وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری که اگر بزرگترین چالش پس از انقلاب اسلامی ایران ندانیم، قطعا از خطیرترین برهه‌های این انقلاب بوده است که می‌رفت در سایه فرسنگ‌ها عقب افتادن قشر به اصطلاح نخبگانی کشور، اصل نظام را با چالش اساسی مواجه سازد؛ جنبش دانشجويي مفتخر است كه در طول اين سال‌ها پرچم عدالت و عدالت‌خواهي را هيچ‌گاه زمين نگذارده است و ما اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد  همگام با رهبر معظم خود در سال حماسه اقتصادی- حماسه سیای در نشست سالانه خود اعلام مي‌كنيم گفتمان عدالت، گفتماني مادر و فرادستي است و عدالت براي ما ارزش برتر است و اين گفتمان در شرايط اجتماعي و سياسي امروز توانسته است از طرف جامعه راي بگيرد و اقبال عمومي را با خود همراه سازد و مي توان گفت اكنون عدالت براي ما يك "ارزش گفتماني" است كه هر چقدر از اين ميزان فاصله بگيريم به همان ميزان غيراسلامي و غيرانقلابي خواهيم شد. اين گفتمان امروز ارزش مقبول و فراگير جامعه شده است و جامعه دغدغه‌ها و مطالباتش را با اين ارزش محك مي‌زند و اكنون گفتمان عدالت در مرحله اثبات كارآمدي خود رسيده است.

و اما انتخابات ها از دسته مسائلی است که در آن تكليفی بر عهده افراد قرار می گیرد و بدین جهت بایستی اکنون در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ به انتخابات به عنوان یک مقوله تکیلف محور نگریست، تکلیف گرایی که در سیره ائمه و معصومین یک اصل جاودانه است ولو اینکه نتیجه ای جز شهادت نداشته باشد.

 عطف به اين ملاك ما اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد در نشست سالنه خود اعلام مي‌كنيم همان‌گونه كه با هر پديده "ضدعدالت" به شدت مقابله خواهيم كرد، هر پديده‌اي را كه تبلور يافته‌ آرمانِ عدالت باشد، شايسته تقدير و تشكر مي‌دانيم؛ لذا ما اعضاي اين مجموعه دانشجويي مواضع خود را در اين باب اعلام مي‌كنيم:

 1)    اولین ویژگی در سنت نقادی، جامع‌نگری و پرهیز از یک سونگری است. نقد باید تلاش کند تصویری واقعی را ترسیم کند. اگر نقاط مثبت و منفی، فرصت‌ها و تهدیدها، ضعف‌ها و قوت‌ها در آن دیده نشود آن نقد، تصویر واقعی را نخواهد داد. از آفت‌های یک سونگری این است که فردی که تمام شرایط را مثبت می‌بیند به شرایط موجود راضی می‌شود و حرکتی را صورت نمی‌دهد. از آن طرف وقتی فردی تمام شرایط را منفی دید این نگاه موجب توقف و رکود خواهد شد. اکنون جریانی فضای کشور را مثبت تلقی کرده و به گونه‌ای تصویر می کنند که همه چیز خوب و مثبت است و جریانی فضای کشور را فقط منفی می‌دانند. این دو طیف در نقد و سنت نقادی دچار چالش و مشکل هستند و هر دوی آنها با اصلاح‌طلبی و تحول‌خواهی مخالفند.

بنابراین بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در همین ابتدای راه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پرهیز از اختلاف افکنی های بی مورد را لازم اجرایی برای هر فرد و مسئولی در هر مقامی می دانیم و حافظه ملت ایران و جنبش دانشجویی بار دیگر وقایع استیضاح وزیر کار و تعاون و امور اجتماعی ، آن بچه انگاری که به وضوح سکاندار انقلاب را ناراحت و متاسف کرد را برنمی تابد و بهتر است از همین اکنون بدانند که اگر وظیفه سکاندار فعلا نصیحت است جنبش دانشجویی موذنی است که هر گونه فریاد بی جا را به خاموشی می کشاند.

2)    دومین راهبردی که جهت برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و جلوگیری از تلخکامی حضور پر رنگ مردم در عرصه مشارکت نیاز است؛ عدم ایجاد فضای دو قطبی – احساسی آن چیزی که هیجانات پرشور قشر جوان را در صحنه انتخابات پویا به انتقام کشی برد و باخت انتخاباتی در سال 88 تبدیل کرد، لازم می داند.

3)    پایبندی ملت ایران به آرمان های جمهوری اسلامی ایران همواره در میادین خطیر نمادی از دلبستگی عمیق این امت با گفتمان ناب انقلاب اسلامی است که اگر در ابتدای انقلاب نظام خود را با خون نگه داشتند امروز نیز همان مردم اند که در زیرفشارهای اقتصادی، نظام به خون رنگین خود را به بهای دلالان دلار و ارز نمی فروشند و راهپیمایی پرشور22 بهمن امسال نیز باردیگر دندان طمع فروختن ایمان و اعتقاد به بهای گوشت و مرغ و نان شب را کشید و نشان داد نظامی که پشت گرمی به ایمان ملت خود دارد بصیرت مردم آن هیچ گاه سر کرنشگری در مقابل استکبار نخواهد داشت.

4)    رئیس جمهور 92؛ رئیس جنبش عدم تعهد با آن ظرفیت بالای بین المللی است، لذا سیاست های خارجی دولت یازدهم نباید اسیر بازیگوشی های سازشکاران قرار بگیرد که قطعنا عقب رفت و بازگشت به سیاست های خیانتکارانه و شکست خورده دولت اصلاحات است، دولتی که با تمام کرنشگری و اعتماد سازی در قبال دولت های غربی در نهایت از سوی دولتمردان آمریکایی به عنوان محور شرارت معرفی گردید.

5)    عطف به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت مدبرانه صحنه اقتصادی کشور توسط دولتمردان و نام گذاری چند سال متوالی به جهت تاکید بر محور حمایت از اقتصاد مقاومتی و کار و سرمایه ایرانی و همچنین با توجه به فرمان 8 ماده ای ایشان که شاقولی مهم در تعادل ترازوی عدالت است، دولت آتی در سال حماسه سازی سیاسی و اقتصادی باید برنامه های اقتصادی مشخصی را جهت جلوگیری از مفاسد اقتصادی همچو اختلاس سه هزار میلیاردی و همچنین مدیریت سرمایه و منابع کشور در جهت پیشبرد اهداف کلان نظام با تاکید بر محور اقتصاد مقاومتی در جهت مقابله جنگ همه جانبه ی اقتصادی دشمنان نظام با ملت ایران داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار