به دلیل فعالیت های مختلف آموزشی، پژوهشی تشخیص و درمان در زمینه بیماری های نقص ایمنی اولیه کشورمان قطب علمی این بیماری محسوب می شود.

دکتر نیما رضایی مدیر مرکز طب کودکان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  معرفی بیماران مبتلا به نقص ایمنی، گرایش فعالیت های انجام شده در خصوص بیماری های نقص ایمنی اولیه، پانل فوق تخصصی بیماری های نقص ایمنی اولیه، سمینارهای علمی، پخش فیلم با موضوع اخلاق در برخورد با بیماران مبتلا به نقص ایمنی اولیه از جمله برنامه های به مناسبت گرامیداشت بیماری های نقص ایمنی اولیه است.

وی گفت: در کشورمان فعالیت های مختلفی در خصوص آموزش، پژوهش، تشخیص و درمان در زمینه بیماری های نقص ایمنی اولیه انجام شده است که این امر موجب شده تاکشورمان به عنوان قطب علمی در خصوص این بیماری محسوب شود.

رضایی تصریح کرد: همگام با پیشرفت علم امکانات تشخیص برای تشخیص دقیق این بیماری ها در کشورمان فراهم شده است و درمان های مناسب که می تواند جان بیماران را نجات دهد در این مدت توانسته است خدمت مناسبی به بیماران ارایه دهد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر درمان های دارویی پیوند مغز استخوان نیز درمان قطعی برای برخی از انواع بیماری ها نقص ایمنی اولیه است که طی سالهای اخیر نتایج امیدبخشی در کشور داشته است./ع 2
برچسب ها: استخوان ، پژوهش ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار