پژوهشگر ايرلندي در مقاله جديد خود با انتقاد از سفر اخير "چاك هيگل" وزير دفاع آمريكا به سرزمين هاي اشغالي به هدف نهايي و شوم دولت آمريكا و تلاش آن دولت در راستاي ايجاد اختلال در روند رشد و پيشرفت ايران اشاره مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ "فينيان كانينگهام"  با انتقاد از سفر هيگل به سرزمين هاي اشغالي و اظهارنظرهاي ضد ايراني وي مي نويسد "چاك هيگل" وزير دفاع آمريكا در سفر خود به خاورميانه از سرزمين هاي اشغالي نيز بازديد نمود و سخنان تندي را عليه ايران اظهار داشت. هيگل در همان حال از رژيم تروريست صهيونيستي و جنايت هايش حمايت كرد. بايستي اشاره كرد كه دليل حمايت وي از اقدامات رژيم صهيونيستي مشخص است. آمريكا و رژيم صهيونيستي هر دو همواره خواهان جنگ بوده اند.

هيگل در اظهارنظري غير مسئولانه، مضحك و در لفاظي اي آتشين مدعي شد كه ايران يك تهديد است و اظهار داشت كه دولت آمريكا در كنار رژيم صهيونيستي خواهد ايستاد. وي حتي از حمله احتمالي پيش دستانه رژيم صهيونيستي عليه تاسيسات هسته اي ايران نيز حمايت نمود . وي در اين ديدار متعهد شد كه دولت آمريكا سخت افزارهاي نظامي به ارزش 10 ميليارد دلار را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار خواهد داد.از جمله اين تجهيزات مي توان به موشك هاي هدايت شونده با دقت بالا، تجهيزات مخفي راداري، تانكرهاي سوخت گيري هواپيماهاي غول پيكر و جنگنده هاي نظامي اشاره كرد. "

نويسنده در ادامه با اشاره به هم پيماني كشورهاي عضو محور ارتجاع عرب با آمريكا مي افزايد "اين تنها رژيم صهيونيستي نيست كه دولت آمريكا آن را تا بن دندان مسلح كرده است. دولت آمريكا تسليحات نظامي اي را به عربستان سعودي و امارات متحده عربي كه با ايران شيعه خصومت دارند  ، ارايه مي كند . واشنگتن همچنين در كنار اين كشورها از تروريست ها در سوريه و عراق حمايت بعمل مي آورد.

 گزارش ها نشان مي دهند كه واشنگتن تجهيزات و سلاح هاي نظامي از جمله موشك هاي زمين به هوايي به ارزش 10 ميليارد دلار را به عربستان سعودي و همچنين جنگنده هاي اف-16 را نيز به امارات فروخته است. اين مسئله خود نظامي گري آمريكا و علاقه آن كشور به ادامه ارتكاب جرايم اش را نشان مي دهد.

واقعيت آنست كه ايران مي تواند عليه دولت آمريكا شكايتي را تنظيم كند و به دادگاه هاي ذيصلاح ارجاع نمايد. جنايات آمريكا هيچ گونه مبناي عقلاني ندارند. دولت آمريكا عليه كشورهايي به سخنان تهديد آميز مي پردازد و اطلاعات غلط ارايه مي كند كه به صلح بين المللي احترام گذاشته اند. بنابراين چندان جاي تعجب ندارد که آمريكا و رژيم صهيونيستي در افغانستان و عراق  مرتكب جنايت "نسل کشي" شده اند.

 آنان همچنين در كشورهاي ليبي و لبنان نيز مرتكب "جنايت عليه بشريت" شده اند و در فلسطين، سوريه، پاكستان و سومالي نيز به جنايات خود ادامه مي دهند." نويسنده در ادامه با انتقاد از سخنان اخير هيگل در مورد كشورمان مي افزايد "هيگل عليرغم تملق گويي در مقابل مقامات صهيونيست در مورد برنامه هسته اي ايران به دروغ گويي پرداخت. اظهارات وي در حالي بود که هفته گذشته  در واشنگتن "جيمز كلاپر" رييس امنيت ملي آمريكا در كميته سناي امريكا اذعان نمود ايران سلاح هسته اي ندارد. پيش تر نيز ارزيابي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا نشان داده بودند كه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي نيست و چنين سلاح هايي را نيز در اختيار ندارد." 

نويسنده در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد برنامه "صلح آميز" هسته اي كشورمان مي افزايد "ما مي توانيم مواضع ايران در قبال برنامه هسته اي اش را به وضوح ببينيم. رهبري ايران چندي پيش در سخنراني هايشان فرموده بودند كه ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارد و اين بدليل مغايرت آن با اصول اخلاقي و مذهبي است. هفته گذشته نيز "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري ايران در جريان سفرش به كشورهاي آفريقايي اظهار داشت كه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي نيست. با اين حال وي نيز همچون ساير مقامات جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان ساخت كه ايران حق گسترش و ادامه برنامه صلح آميز هسته اي خود را دارد." 

نويسنده به بيان مقاصد شوم دولت آمريكا در قبال ايران مي پردازد و مي افزايد " ادعاهاي مطرح شده از سوي رسانه هاي غربي در مورد برنامه هسته اي ايران نادرست است و ايران يك تهديد نظامي عليه كشورهاي ديگر نيست . پس براستي چه دليلي دارد كه آمريكا هنوز هم آن كشور را تهديد به حمله نظامي مي كند؟ اين ريشه در هدف قديمي دولت آمريكا در مورد جمهوري اسلامي ايران دارد و آن دخالت در امور داخلي اين کشور و دستيابي به منافعي است که سالها از آن محروم بوده و حق لت ايران است .

 اظهارات اخير "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا در مورد ايران و اعلام تشديد تحريم هاي غير قانوني اقتصادي عليه ايران و همچنين اظهارنظر وي در اين باره كه دولت آمريكا بايد براي اين منظور تا انتخابات رياست جمهوري پيش روي ايران و اعلام نتايج آن صبر كند همگي نشان دهنده بسترسازي اي است كه از سوي دولت آمريكا براي رسيدن به هدفش انجام مي شود. حمايت دولت آمريكا از تروريست هاي سوري در سوريه را نيز مي بايد در همين جهت ارزيابي كرد. ابراز اين بهانه كه ايران در صدد ساخت سلاح هسته اي است و يا طرح اين مسئله كه "امنيت رژيم صهيونيستي" در خطر است بخشي از تلاش واشنگتن براي اعمال فشار بر ملت و دولت ايران است. "

                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار