کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ برای استفاده از استقلالی که به دست آورده‌ایم باید مدیریت درست اتخاذ کنیم و بتوانیم کشور را به درستی هدایت کنیم. نیاز به مدیریت را باید در کشور گسترش دهیم و مدیریت باید به صورت فرهنگ و در خودمان شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "غلامعلی حداد عادل" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست انتخاباتی خود که عصر امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: استقلال اولین کلمه‌ای است که ملت ایران در انقلاب اسلامی شعار می‌دادند؛ در تظاهراتی که در سال 1357 آغاز شد استقلال گسترده‌ترین شعاری بود که آزادی‌خواهان جمهوری اسلامی خواستار آن بودند.  
 
وی در ادامه افزود: ملت ایران به طور طبیعی بر کلمه استقلال پافشاری داشتند؛ علت این اجماع ذهنی و قلبی مردم این بود که همه اینها ریشه عقب‌ماندگی و گرفتاری‌های کشور را عدم استقلال می‌دانستند.
 
حداد عادل با اشاره به پرویز ثابتی یکی از مأموران ساواک در دوره پهلوی تصریح کرد: این مأمور ساواک در خاطرات خود ذکر می‌کند که ایران در دوره پهلوی استقلال نداشت؛ ثابتی مغز متفکر ساواک بود که از شاه و حکومت آن دفاع می‌کرد، اما صریحا می‌گوید که سازمان سیا اعلام می‌کرد که فلان شخص رئیس فلان سازمان شود.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ممکن است در کشور گروه‌های سیاسی با هم اختلاف نظر و سلیقه داشته باشند، اما در اداره کشور این استقلال است که محور اساسی بوده و همه را به دور هم جمع کرده است؛ اگر می‌خواهید بدانید این گوهر دارای چه ارزشی است باید به اطراف‌مان در منطقه توجه کنیم.  
 
وی با اشاره به کشته شدن اتباع ترکیه توسط رژیم صهیونیستی و خشم مردم تصریح کرد: روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی با کشته شدن اتباع کشورش سرد شد، اما ما طی روزهای اخیر شاهد بودیم که جان کری دست رژیم صهیونیستی را می‌گیرد و در دستان ترکیه می‌گذارد و هدف از این کار را تقویت روابط میان این دو اعلام می‌کند.  
 
حداد عادل با اشاره به انقلاب‌های اتفاق افتاده در خاورمیانه و کشورهای مصر و تونس گفت: وقتی موج انقلاب در مصر و تونس آغاز شد همه به سراغ سوریه رفتند گویی فقط در سوریه دموکراسی مطلوب نیست؛ و این مسئله از آن‌جا ناشی می‌شود که سوریه در جبهه مقاومت در برابر اسرائیل قرار دارد، لذا این کشور را باید مجازات کنند، بنابراین اینها همه به استقلال کشور باز‌می‌گردد؛ کشور ما استقلال داشته و خارجی در آن نفوذ ندارد.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کشورمان از امکانات زیادی برخوردار است، اظهار داشت:‌ ملت هوشیار، فداکار و ایثارگر ما یکی از نعمت‌هایی است که خدا در اختیار ما قرار داده است؛ همچنین سرزمین وسیعی که ما داریم از حیث دسترسی به دریاها، تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ذخایر راهبردی مانند نفت و از همه مهم‌تر اعتقاد،‌ ایمان و ارزش‌های معنوی انقلاب که مردم با وجود اینها استقلال کشورشان را به دست گرفته‌اند.  
 
وی با طرح این سؤال که ریشه مشکلات کشور چیست، تصریح کرد: ما یک عقب‌ماندگی تاریخی داریم که با 20 یا 40 سال برطرف نمی‌شود، اگر هم دشمن، توطئه و تحریم نبود باز هم این مشکلات تاریخی برطرف نمی‌شد.
 
حداد عادل با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران خار چشم غرب است، اظهار داشت: انقلابی که مردم ایران بر پایه استقلال بنا نهادند خار چشم غرب است و نمونه آن‌را را می‌توانیم در هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان و به شهادت رسیدن نیروهای انسانی و خرابی‌های به بار آمده مشاهده کنیم.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: استکبار می‌خواهد تلاش‌های ما را خنثی کند، اما در عین حال ما بر مشکلات خود غلبه کرده و به توسعه دست یافته‌ایم؛ وقتی کشوری انقلاب می‌کند به کیمیایی احتیاج دارد که آن کیمیا مدیریت است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از من بپرسید کشور ایران به چه چیزی احتیاج دارد پاسخ خواهم داد به مدیریت. برای استفاده از استقلالی که به دست آورده‌ایم باید مدیریت درست اتخاذ کنیم و بتوانیم کشور را به درستی هدایت کنیم. نیاز به مدیریت را باید در کشور گسترش دهیم و مدیریت باید به صورت فرهنگ و در خودمان شکل گیرد، این مهم خصوصیاتی است که پایه‌های آن باید از مدرسه استوار شده و جهت‌گیری‌های آن آموزش داده شود.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار