پژوهشگران مرکز رشد زیست فناوری برای نخستین بار موفق به ساخت محلول پایدارکننده RAN (که از بافت و سلول محافظت می کند در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران مرکز رشد زیست فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و فناوری زیستی موفق به ساخت محلول منحصر به فردی شدند که نیاز به فریز کردن آنی نمونه ها را جهت حفظRAN می شود شدند.

بنابراین گزارش، این محلول مناسب برای بافت های مهره داران شامل مغز، قلب، کلیه، طحال، کبد، ماهیچه اسکلتی، بافت چربی، ریه و سلول های کشت بافت، گلبول های سفید خون و برخی گیاهان است.

براساس این گزارش، نگهداری نمونه ها بیش از یک ماه در 4Cبدون تجزیه و کاهش کیفیتRAN در نمونه ها، نگهداری بلند مدت نمونه ها در -20C بدون تجزیه و کاهش کیفیت RAN  در نمونه ها، بایگانی کردن نمونه ها در -80C و امکان ذوب در دمای اتاق و فریز مجدد بدون کوچکترین تغییری د کیفیت و در کمیت RAN، نگهداری نمونه به مدت یک هفته در 25C با حفظ تمامیت RAN و نگهداری نمونه در 37C به مدت 24 ساعت با حفظ تمامیت RAN از جمله مزایای این محلول است.

در ادامه این گزارش آمده است: RNA protee tor یک محلول نگهدارنده بافتی مایع و غیرسمی است که می تواند به سرعت درون بافت نفوذ و با تثبیت آن، RAN سلولی را در شرایط غیرزنده حتی در نمونه های غیرفریز شده محافظت نمایند. همچنین RNAprotee tor نیاز به انجام عملیات فوری روی نمونه ها یا فریز کردن آنها را در ازت مایع برطرف می سازد./ع2
برچسب ها: زیست ، فناوری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار