قدرت مالی باشگاه های پرآوازه از تیم های رده پایین تر، یک کارخانه بازیکن سازی و استعداد یابی می سازد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: در دنیای فوتبال بسیاری از تیم ها به دلیل حضور ستارگان بزرگ در ترکیب خود یا حضور همیشگی شان در صدر جداول رده بندی مشهور شده اند و طرفداران بسیاری را جذب کرده اند اما هیچ تیمی به تنهایی قادر نخواهد بود بهترین باشد؛ وضعیت مساعد مالی و نام بزرگ باشگاه انتخاب های خوب و استفاده از فرصت های پیش آمده هر تیم را در لیست بهترین ها جای می دهد.

در ورزش هایی مانند فوتبال و فوتسال همیشه تیم هایی امید اول قهرمانی یا به دنبال حضور در بالای جدول هستند اما دیگر تیم ها  همیشه جای ثابتی را از آن خود می کنند که عموماً نیز این جایگاه در نیمه ی پایین جدول قرار مي گيرد. این تیم ها به سبب شرایطشان تبدیل به کارخانه های بازیکن سازی برای تیم های نامدار می شوند.

تیم هایی که در جدول رده بندی بی تاثیر هستند و همه افراد آنها را در جایگاهی ثابت می بینند، بیشترین تاثیر را در رقابت‌های صدر جدول می گذارند. مسئولان این باشگاه ها با توجه به بودجه هایی که در اختیار آنها گذاشته می شود مجبور به استعدادیابی هستند تا مفیدترین بازیکنان را با هزینه کمی بدست آوردند در بسیاری از موارد نیز این تصمیم با موفقیت روبرو می شود و این بازیکنان پس از گذر یک فصل به شگفتی تبدیل می شوند و نظر تیم‌های بزرگ را به خود جلب می کنند و باشگاهی که باعث درخشش این بازیکن بوده تنها مدت زمان کوتاهی وی را در اختیار دارد. زیرا تیم های بزرگ و صدر جدولی برای درخشش بیشتر از یکدیگر پیشی می گیرند تا عنصر تاثیرگذاری را وارد ترکیب خود کنند.

بدیهی است که پیشنهادهای ارزشمند باشگاه های نامی تمایل بازیکنان را تحریک کرده تا برای ستاره شدن به تیمی ملحق شوند که هواداران بسیاری دارد. حالا در این شرایط تیم هایی که معرفی کننده بازیکن بوده‌اند نمی توانند مقابل پیشنهادهای خیره کننده صدر جدولی ها مقاومت کنند و بی صدا می مانند و باز روند گذشته را پیش می گیرند. این در حالی است که وقتی به تماشای بازی های لیگ های مختلف دنیا می نشینیم مهارتهای بازیکنان نامی تیم های صدر جدولی را مربوط به همان تیم می دانیم.

لیگ فوتسال ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست زمانیکه بازی ستارگان تیم های نامی دیده می شود هیچ کس فکر نمی کند که این مهارت و استعداد توسط باشگاه ها و مربیانی که نام آنها کمتر به گوش می رسد، کشف و تقویت شده باشد و در آخر تیم ها در سایه ی شور و هیجان تیم های پرطرفدار کمرنگ می شوند./مح

برچسب ها: باشگاه ، ستاره ، بازیکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار