تشکيلات خودگردان فلسطين درباره دخالت آمريکا در امور فلسطين ثبات راي ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الخليج ؛ جنجالي که بر سر استعفاي سلام فياض نخست وزير دولت تشکيلات خودگردان در کرانه باختري و پذيرفتن محمود عباس رئيس اين تشکيلات به پا شد، سئوالهايي زيادي مطرح کرده است. البته اين سئوالها درباره اظهارات جان کري وزير خارجه آمريکا است که باقي ماندن سلام فياض را در سمت خود خواستار شد.
                                  

 اين اظهارات خشم محمود عباس و سياستمداران وابسته به او برانگيخت و جنبش حماس در جمع خشمگينان ملحق شد. از اين رو، سامي ابو زهري سخنگوي اين جنبش در اين باره تصريح کرد:«استعفاي فياض يک مسئله داخلي است و هيچ کسي اجازه دخالت ندارد». البته درخواست کري بي پاسخ نماند و سلام فياض به صورت موقت در پست نخست وزيري باقي مانده است و هيچ نشانه اي از خروج او در چند ماه آينده وجود ندارد و اين نشانه اذعان تشکيلات خودگردان به ديکته هاي آمريکا است. به نظر مي رسد علتهاي ديگر پشت اين جنجالها وجود دارد. 

نويسنده اين مقاله با اشاره به اينکه کشورهاي عربي و مقامات  فلسطيني با مداخله آمريکا در کمشکش کشورهاي عربي و اسرائيل موافقت کرده اند، خاطرنشان کرد: فهرست مداخله آمريکا در امور فلسطين ، فهرست طولاني است. در حقيقت سران تشکيلات خودگردان در آينده نزديک، هنگامي که جان کري عازم منطقه خاورميانه شده بود، از بي توجهي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به مسئله فلسطين شکايت کردند و مداخله او را خواستار شدند.

در حقيقت، سياستهاي تشکيلات خودگردان دچار دستپاچگي است، زيرا از يک سو، بر لزوم مداخله آمريکا در کوچکترين امور فلسطين تاکيد مي کند، و از سوي ديگر با درخواست آمريکا مبني بر لزوم باقي ماندن سلام فياض در سمت خود اعتراض مي کند. اين دستپاچگي نشانه از ناتواني در ترسيم راهبرد براي تحقق اهداف فلسطيني هاست. اگر سران تشکيلات خودگردان فلسطين نتوانند قدرت خود را در راه مقاومت و مذاکرات نشان دهند،سياستهاي اين تشکيلات دچار سردرگمي بيشتر خواهد بود.

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: آمریکا ، فتح ، تشکیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار