باتوجه به شرايط اقليمي متفاوت در این شهرستان تنوع محصولات در اين منطقه زياد است به طوري كه بيش از50 نوع محصول زراعي و باغي در اراضي شهرستان طارم توليد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، شهرستان طارم با برخورداري از اقليم گرم و معتدل، يكي از مناطق استثنايي كشور و شايد جهان به لحاظ شرايط جوي است كه تقريبا امكان استحصال و توليد هر نوع محصول در آن امكانپذير است به همین دلیل سيستم كشاورزي در طارم در تمام طول سال فعال است .

طارم، به خاطر برخورداري از شريان حياتي رودخانه 'قزل اوزن'، به بزرگترين قطب كشاورزي استان زنجان و منطقه تبديل شده است و كيفيت محصولات باغي و زراعي آن شهرت جهاني دارد.

زیتون،انار،انجیر(سه میوه بهشتی) فندق،گردو، گیلاس ، سیب ، انگور، به ،توت ،گوجه سبز، هلو ، آلو ،زردآلو ،شفت آلو ، آلوچه، آلو بخارا ، آلبالو ،پرتقال، نارنگی ، نارنج ، گلابی ، خرمالو وبه خصوص سیر از جمله محصولات این شهرستان است.

محصولات بهاره زراعی شهرستان طارم به شرح زیر می‌باشد:كرفس ،سير، باقلا،نخود فرنگي،خيار،سيب زميني،كلزا

سير مورد کشت در شهرستان طارم شامل سير محلي طارم، سير صورتی، سير قرمز، سير سفيد و رقم آذر است. سيرعلاوه برمصرف خوراکي به صورت تازه- سير ترشي يا چاشني در صنايع غذايي جهت توليد فرآورده هاي غذايي نقش مهمي دارد و همچنين استفاده فراواني به عنوان يک گياه دارويي موثر در بيماريها يي چون فشار خون و بيماريهاي قلبي- کاهش کلسترول خون- خواص ضد انگلي و ضد ميکروبي و درمان دستگاه گوارش دارد.

شهرستان طارم سیر مورد نیاز استانهاي تهران، گيلان، قزوين، مازندران و کردستان را تامین میکند.

 با توجه به کيفيت بالاي محصول قسمتي از آن در اين شهرستان ها توسط بازرگانان ساير استانها از جمله همدان،تهران و مازندران به کشورهاي خارجي صادر مي شود.

باقلا یکی ديگراز محصولات مهم و با ارزش در تناوب سایر محصولات این شهرستان می باشد که به دو صورت خشک و سبز در شهرستان تولید می شود و با توجه به کیفیت بالای آن جهت فروش به سایر استان ها مانند قزوین، تهران، گیلان و آذربایجان غربی عرضه می گردد.

محصول نخود فرنگی تولیدی این شهرستان نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مورد استفاده صنایع تبدیلی استانهای همجوار قرار می گیرد/س

 

 

 

برچسب ها: طارم ، زنجان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.