نفوذ تلفن همراه در زندگی بشربا توجه به گسترش اطلاعات انکار ناپذیر است و از طرفی سیر تکامل این محصول پرطرفدار بسیار سریع تر از سایر تکنولوژی ها بوده، به طوری که می توان گفت: ره صد ساله را در یک شب پیموده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، امروزه این محصولات نقش بسیار پررنگی در زندگی بشر ایفا می کنند، و همین امر باعث می شود که عدم استفاده از ان ها محدودیت استفاده از بسیاری از خدمات را به همراه داشته باشد، یکی از عوامل مهم  بهره وری در اسمارت فون ها، عمر باتری آن ها می باشد، که اکثرا هم جزو مشکلات این محصولات محسوب می شود، و معمولا کاربران کمی را می توان پیدا کرد که از عمر باتری و مدت زمان شارژ مجدد اسمارت فون خود راضی باشند.


یکی از اهدافی که در رابطه با پیشرفت باتری ها می توان انجام داد، توسعه در بخش سرعت شارژ باتری می باشد، به طوری که کاربر زمان زیادی را صرف شارژ باتری نکند و باتری دستگاه در مدت زمان کوتاهی کاملا شارژ و آماده استفاده گردد.


محققان دانشگاه ایلینویز  بدنبال ایجاد تحول در باتری های ليتيومي بودند که موفق به پیدا کردن راهی شدند که تا ۲۰۰۰ بار سریع تر نسبت به تکنولوژی های قابل مقایسه اقدام به شارژ کامل  باتری می کند.


"ويليام کينگ" رهبر این  تیم تحقیقاتی می گوید: این یک مسیر کاملا جدید برای تفکر در مورد تکنولوژی باتری ها می باشد. یک باتری توانایی این را خواهد داشت که قدرت و زمان بیشتری را به کاربر ارائه دهد. در سال های گذشته، قطعات الکترونیکی، پردازنده ها و قسمت هایی که وظیفه ی پردازش را به عهده دارند کوچکتر شده اند و باتری هستند که از سایر بخش ها عقب مانده اند.  واین میکروتکنولوژی است که می تواند تکنولوژی باتری ها را به سایر قسمت ها نزدیک کند.


همچنین "جيمز پيکو" دانشجوی فارغ التحصیل این گروه درباره ی این طرح توضیحاتی داده است:
در این بین یک قربانی وجود دارد.  اگر شما به دنبال انرژی زیادی باشید نمی توانید از قدرت زیادی بهره ببرید، و اگر بالعکس قدرت بالایی را خواستار باشید، انرژی زیادی را بدست نخواهید آورد، اما برای اجرای برنامه های کاربردی و بازی های سنگین شما به هر دو منبع نیاز خواهید داشت، هم قدرت پردازشی بالا و هم انرژی مورد نظر پردازشگرها، و این دقیقا همان چیزی است که باتری های ما قادر به انجام دادن آن خواهند بود. در حال حاضر ما در قسمتی از طراحی فضای ذخیره سازی انرژی قرار داریم که با تکنولوژی های موجود در گجت ها، توانایی ارائه آن را نخواهیم داشت، این باتری ها قادرند تا ۱۰۰۰ برابر سریع تر از تکنولوژی موجود شارژ شوند، و از طرفی دیگر چیزی در حدود ۳۰ برابر کوچکتر از رقبای خود خواهند بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار