وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: گام برداشتن در این مسیر استعدادها را درخشان کرده و این مهم یک حرکت ارزشمند به حساب می آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،"سیدمحمد حسینی" روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفدمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال و همخوانی قرآن کریم با تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقات و اصحاب رسانه در انعکاس این رویداد معنوی اظهار داشت: برپایی چنین برنامه‌هایی انگیزه بیشتری در مردم و به ویژه نسل جوان در جهت آشنایی با معارف بلند و آموزه های قرآنی ایجاد می‌کند.  
حسینی به حضور و رقابت 557 نفر در این مسابقات قرآنی اشاره و حضور این تعداد را نشانگر این اقبال خوب این رویداد معنوی در سراسر کشور برشمرد.  
رئیس شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: هر چه این معارف قرآنی به شکل زیباتر، شیواتر و روانتر به جوانان ارائه شود بطور یقین آنان را مجذوب این کتاب آسمانی خواهد کرد.  
حسینی در ادامه با بیان اینکه وقتی معارف قرآن به زیبایی بیان شود می‌تواند تمام مردم دنیا را نیز شیفته آیات الهی کند اضافه کرد: این مضامین بالا می‌تواند اثرگذار باشد که خوشبختانه هنرمندان، خوشنویسان، قاریان و حافظان همگی تلاش می‌کنند این جاذبه‌های بشری و سمعی را ایجاد کنند.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:باید از همه ابزارها به ویژه هنر بهره گرفته شود تا بتوانیم علاوه بر انجام وظیفه خطیر خود نسبت قرآن، معارف و آموزه های الهی این کتاب آسمانی به جهانیان معرفی کرد.  
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اگر امروز کلام بزرگانی همچون حافظ، سعدی، مولانا و امثال آنها ماندگار شده بخاطر انس با قرآن و بهره‌گیری آنها از کلام الهی بوده است.  
حسینی در خاتمه تصریح کرد: وقتی کسی ارتباط الهی داشته باشد می‌تواند دیگران را نیز به امید، شادابی و سرزندگی دعوت کند.  
در ادامه این مراسم با حضورسید محمد حسینی وزیر ارشاد، حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه ورییس سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل اوقاف استان تهران و رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از 10 گروه برتر رشته همخوانی، 5 موذن برتر و 5 مبتهل برتر این دوره مسابقات با اهدای جوایز و لوح یادبود تجلیل شد. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار