تشکيل بورس ارزش همانند آنچه در بازار بورس و اوراق بهادار اتفاق مي افتد، نرخ واقعي ارز را تعيين مي کند

حسين وکيلي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در شرايط فعلي بسياري از کارشناسان اقتصادي تاکيد به تشکيل بورس ارز دارند تا حرکت هاي مبادلات ارزي در آن صورت گيرد و هدف بانک مرکزي و بخش پولي و ارزي کشور را در رسيدن به  تک نرخي شدن ارز تامين نمايند به اين معنا که در بورس ارز در طي زمان نرخ واقعي ارز کشف و در بازار متداول شود تا حجم عظيم بوردکراسي سازمان توسعه تجارت و وزارت بازرگاني محدود شده و تبعيض در تخصيص ارز به گروه هاي مختلف کالايي از بين برود.
وي گفت: بايد اقدام به تاسيس بورس ارز شود تا نرخ واقعي  مثل آنچه در بازار بورس اوراق بهادار و سهام شرکت ها صورت مي گيرد،  تعيين شود.
 وي در ادامه اظهار داشت: از آنجايي که دولت و بانک مرکزي هم مي توانند از فعالان بورس ارز باشند، همچنين کل متقاضيان تقاضاي خود را در آن اعلام و عرضه کنندگانه اعم از آنهايي که منابع بدون مرزي ناشي از صادرات دارند يا خود بانک مرکزي و پتروشيمي هستند، در آن حضور يابند انتظار مي رود قدم بعدي مرکز مبادلات تشکيل بورس ارز باشد.
 کارشناس اقتصادي در ادامه ابراز داشت: اميد است با تشکيل بورس از ديگر  شاهد ثبت سفارش و کالا با تامين ارز منشا خارجي و بدون مراجعه به مرکز مبادلات نباشيم و مرکز مبادلات ارزي هم در تامين ارز لازم براي تمام طبقات و گروه هاي کالايي با سرعت و حجم لازم موفق تر عمل کند./س
برچسب ها: تشکیل ، بورس ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار