روزنامه آمريکايي هافينگتن پست در مقاله جديد خود به اقدامات خصمانه دولت آمريكا در اعمال تحريم هاي ضد ايراني اشاره مي كند و مي نويسد: دولت آمريكا موظف است تا به تحريم هاي حوزه بانكي و مالي كه مانع از ارسال دارو و اقلام ضروري به ايران مي شوند پايان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتن پست ؛ "جمال عبدي" نويسنده با اشاره به زمين لرزه هاي اخير  كشورمان  مي افزايد "هفته گذشته، بخش هايي از ايران بر اثر وقوع دو زمين لرزه لرزيد. نكته اصلي در اينجا آنست كه بسياري از ايرانيان مقيم آمريكا كه عزيزان شان در اثر اين زمين لرزه آسيب ديده بودند نيز نمي توانستند بدليل تحريم هاي اعمال شده كمكي را ارسال نمايند. "  

نويسنده در ادامه با اذعان به رذالت "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا مي افزايد "دولت آمريكا مدعي است كه تحريم هايش مانعي براي كمك رساني به ايرانيان نيست در حالي که در عمل چنين سخني مضحک به نظر مي آيد . "

نويسنده مقاله در ادامه بي توجهي دولت آمريکا به تبعات زلزله هاي ايران در کنار شعارهاي حقوق بشري اين کشور را زير سوال مي برد .

دولت آمريكا با طرح اين بهانه كه مجوز امكان ارسال دارو به ايران را صادر كرده است مي خواهد خود را از مشكلاتي كه در اثر تحريم ها بوجود آمده است مبرا كند با اين حال واقعيت آنست كه تحريم هاي اعمال شده در حوزه مبادلات بانكي سبب بروز مشکلاتي در زمينه ارسال دارو به ايران شده است." 

وي در ادامه مي افزايد "دولت آمريكا بايد تحريم هاي خود در حوزه نقل و انتقالات بانكي و مالي كه مرتبط با مواردي چون ارسال دارو، مواد غذايي و ساير كمك هاي انسان دوستانه هستند را لغو نمايد. در مورد عراق نيز تحريم هاي دولت آمريكا عليه آن كشور در دهه 90 ميلادي سبب شد تا جان بسياري از كودكان عراقي در معرض خطر قرار گيرد." 

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: آسیب ، ایران ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار