وجود 17 هزار تاکسی فرسوده یکی از مسائلی ايست که باعث تشديد آلودگی بیشتر در هوای کلان شهرها ميشود و متاسفانه زمانیکه جویای نوسازی آنها می شویم مسئولان مرتبط موضوع را به زمین یکدیگر پاسکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : از سال 91 هیچ یک از تاکسی های فرسوده نوسازی نشدند و این جریان در سال 92 با مشکلات زیادی از جمله شرایط زیست محیطی روبرو شده است.
جریان تاکسی های فرسوده جزو بندهای برنامه چهارم توسعه بوده و طبق قانون برنامه چهارم توسعه، دولت موظف است از سال 1384 تا 1388 به ترتیب سالانه 200 هزار، 300 هزار و 400 هزار و 500 هزار و 600 هزار دستگاه خودرو فرسوده را از رده خارج کند اگر چه برنامه چهارم یک سال تمدید شد.
اما هنوز هم این طرح کامل اجرایی نشده است.
بنابراین گزارش در برنامه توسعه، نوسازی بیش از 400 هزار خودروی فرسوده در سال پیش بینی شده بود، خودروهایی که به واسطه خدمات رسانی به شهروندان در این حوزه بیشتر از سایر خودروهای فرسوده درسطح شهر تردد دارند و همین مسئله در افزایش آلودگی هوای پایتخت تاثیر بسزایی دارد.
از مدیر روابط عمومی سازمان نظارت بر تاکسیر‌انی جویای این مسئله شدیم و وی اظهار داشت: این مسئله به ما ربطی ندارد و دولت پاسخگوی این موضوع باشد.
گفتنی است: میزان آلودگی هوا در طول سال به مرز هشدار و وضعیت اضطراری می رسد و این در صورتی است که تاکسی های فرسوده در حال تردد در سطح شهر فاقد ایر‌بگ و ایمنی کافی است که این مسئله باید در امر نوسازی پیگیری شود./ف
برچسب ها: تاکسی ، فرسوده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار