عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد نخستين بار در کشور موفق به طراحي و ساخت دستگاه برش CNC يا ديسکت گرد الماسه به منظور تهيه مقاطع ميله اي شکل از مواد مختلف شد .

 

 

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد اين دستگاه به همت دکتر حوريه موسوي بندر آبادي دانشيار گروه ترميمي دانشکده دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با همکاري محمد خالقي نوغابي طراحي ، ساخته و در اداره اختراعات با شماره 77454 ثبت شده و در حال حاضر در آزمايشگاه دانشکده دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد مورد استفاده قرار گرفته است .

 

موسوي بندر آبادي اظهار داشت :‌اين دستگاه به منظور برش هاي دقيق نسج هاي سخت دنداني با دقت ميلي متري و آزمونهاي ميکروني طراحي و ساخته شده است.

 

دانشيار گروه ترميمي دانشکده دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه نمونه مشابه اين دستگاه که به صورت دستي است ، در انحصار برخي از کشورهاي اروپايي و آمريکايي است و در حال حاضر به دليل شرايط سياسي امکان وارد کردن اين دستگاهها به کشور وجود ندارد تصريح کرد:‌دستگاه ساخته شده علاوه بر دقت برش بالا نسبت به مشابه خارجي ، به دو روش خودکار و دستي نيز قابليت استفاده دارد.

 

موسوي تصريح کرد :‌براي طراحي و ساخت اين دستگاه 190 ميليون ريال هزينه شده است که اين ميزان کمتر از يک دوم نمونه هاي مشابه خارجي است.

 

رئيس مرکز تحقيقات مواد دنداني دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت :‌ اين دستگاه براي انجام فعاليتهاي درماني ، تحقيقاتي و پژوهشي و افزايش کيفيت نتايج آزمايشگاهي ساخته شده است.

 

موسوي بندر آبادي اين دستگاه به نام دانشگاه علوم پزشکي مشهد طراحي و ساخته شده است گفت :‌در حال حاضر برخي از دانشگاههاي کشور سفارش ساخت اين دستگاه را ارائه داده اند .

 

وي با اشاره به اينکه دانشکده دندانپزشکي مشهد از دانشکده هاي مادر کشور به شمار مي رود و نصب اين دستگاه براي گسترش تحقيقات ضروري HSJ اظهار اميدواري کرد :‌ با تجهيز دانشکده به اين دستگاه شاهد تحقیقات با کیفیت بالاتر باشیم و در مسیر تولید علم گامهای اساسی تر برداشته شود و بدنبال آن بتوانیم در زمینه تبدیل تولیدات علمی به سرمایه و کار ایرانی موفق تر از بیش گام برداریم/س

 

برچسب ها: دستگاه ، برش ، نسج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.