رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران جاذبه گردشگری باغ پرندگان تهران را بسیار بالا ارزیابی کرد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مرتضی طلایی در بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری باغ پرندگان که صبح روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه، با حضور دکتر حسن کریمیان شهردار منطقه 4 برگزار شد گفت: یکی از نقاط قوت این طرح این است که این محوطه را که روزگاری پاتوق خلافکاران و معتادان بود اکنون به یک منطقه امن تفریحی تبدیل شده است.
 
 وی افزود: باغ پرندگان جاذبه گردشگری بالایی دارد و امیدوارم که شهروندان ما بتوانند در فضای وسیع و آرامش‌بخش این مجموعه به آرامش روحی و روانی برسند. انس و همزیستی با طبیعت، گمشده انسان امروز است و حضور در چنین فضاهایی باعث رفع فشارها و تنش‌های روحی و روانی می‌شود.
 
طلایی با اشاره به اینکه این مجموعه 22 هکتاری یک مرکز تفریحی منحصر به فرد است که می‌تواند علاوه بر بهره‌وری تفریحی، کارکرد آموزشی هم داشته باشد، گفت: به اعتقاد بنده این مجموعه یک دانشگاه کاربردی است برای همه کسانی که در رشته طبیعت و محیط زیست تحصیل می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تفاوت بین این مجموعه و باغ پرندگان دنیا گفت: باغ پرندگان منطقه 4 تهران از نظر وسعت، تنوع گیاهی و جانوری و از همه مهم‌تر محیط جنگلی، بکر و غیر همسطحی که این باغ در آن احداث شده، منحصر به فرد است.
 
وی افزود: این فضا را می توان به یک مرکزی با کارکرد آموزشی و پژوهشی بالا تبدیل کرد به طوری که شهروندان با گونه‌های گیاهی و جانوری که در محیط زیست‌ ما می‌توانند رشد و نمو کنند، آشنا شوند و حتی طرز نگهداری از آنها را هم فرا بگیرند. در واقع در این فضا می‌توان انسان را با طبیعت و محیط زیست پیرامونش آشتی داد.
 
وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم در آینده باز هم شاهد تحقق چنین طرح‌هایی در سطح تهران باشیم، از اقدامات مجموعه شهرداری منطقه 4 و سایر دست‌اندرکاران این طرح، تشکر کرد.
برچسب ها: انس ، طبیعت ، پرندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار