عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اينكه مسئولان بايد از سخنان تفرقه‌افکنانه و مخالف وحدت بپرهیزند، گفت: از کمیسیون تلفیق که اجازه نداد که افزایش قیمت حامل‌های انرژی 4 و 5 برابر شود تشکر می‌کنم؛‌ آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرد رقم سرجمع درآمدهای هدفمندی و حامل‌های انرژی را از 120 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان رساند و این به معنی آن است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی با کمترین میزان رشد انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علني امروز سه‌شنبه‌ گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که ترجمان آن انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و قانون انتخابات سال 92 است، انتظار می‌رود همه مسئولان و مردم به ندای رهبری معظم پاسخ مثبت بدهند و مسئولان نیز از سخنان تفرقه‌افکنانه و مخالف با وحدت بپرهیزند؛ از ملت می‌خواهیم که به فرد بانشاط، سرزنده و متعهد به ولایت فقیه رای بدهند تا بتوانند عظمت ملت را حفاظت کنند.

وی در ادامه افزود: همه ما سخنان امام(ره) را به یاد داریم که فرمود "مجلس عصاره فضایل این ملت است"، حال که مردم زیر بار تورم و گرانی کمرشان خم شده است لذا باید این دیدگاه در مجلس تجلی یافته و پاسخ مطالبات داده شود.

نماينده گرمسار با اشاره به شرایط اقتصادی کلان کشور در سال 92 تصريح کرد: شرايط اقتصادي کشور از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر بخواهیم آهنگ تورم را کاهش داده و رشد اقتصادی را افزایش دهیم و از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعتی حمایت کنیم، هیچ راهی نداریم جز اینکه ارقام قانون بودجه را براساس واقعیت و عملکرد سال 91 به تصویب برسانيم.

وي اظهار داشت: عملکرد بودجه سال 91، 105 هزار میلیارد تومان است و آنچه دولت پیشنهاد داده رقم 166 هزار میلیارد تومان است که این یعنی 55 درصد افزایش و نشان می‌دهد که این رقم با واقعیت هماهنگی ندارد.

کاتب ادامه داد: آنچه که می‌توان در بودجه و ارقام سال 91 برآورد کرد، رقم نزدیک به 120 تا 130 هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی است.

عضو کميسيون برنامه‌،بودجه و محاسبات تصريح کرد: از کمیسیون تلفیق که روز گذشته یک گام بزرگ را در بحث هدفمندی یارانه‌ها برداشت و اجازه نداد که افزایش قیمت حامل‌های انرژی 4 و 5 برابر شود تشکر می‌کنم؛‌ آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرد رقم سرجمع درآمدهای هدفمندی و حامل‌های انرژی را از 120 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان رساند و این به معنی آن است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی با کمترین میزان رشد انجام شود.

نماينده گرمسار خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم گرمسار و ايوانک که زادگاه شما است، انتظار داشتند در سایه شعار عدالت‌محوری به مصوبات سفرهای استانی توجه می‌كرديد و به بهانه افتتاح یک پروژه عمرانی به زادگاه‌تان می‌آمدید؛ در حالی که در دو ماه گذشته دوبار به سمنان سفر کردید ولی به گرمسار نیامدید لذا خواستار رعايت عدالت و توجه به خواسته‌هاي به حق مردم در خصوص افتتاح آب شرب، بيمارستان،‌ جاده و مترو اين شهرستان هستيم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار