قائم‌مقام سازمان مدیریت بحران شهر تهران در جلسه ارتقای مدیریت شبکه راه‌های اضطراری بحران با اشاره به ویژگی‌ساختاری تهران تاکید کرد: در بحث حمل و نقل در شرایط عادی هم دچار یک نوع بحران هستیم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس محسن نادی با بیان مطلب گفت: اگر این وضعیت را با حادثه‌ای بزرگ مقایسه کنیم، نگرانی‌مان افزایش پیدا می‌کند. آنچه که  به عنوان خطر اصلی برای این شهر پیش‌بینی شده بحث زلزله است  که تلاش می‌کنیم به آمادگی مطلوبی در برابر آن برسیم  و این نیازمند اتخاذ تصمیمات و راهکارهای مختلف ، به ویژه هماهنگی کامل در  زمینه اقدامات قبل از بحران است .
 
قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود:  از نظر زمانی در شرایط مطلوبی قرار داریم و هنوز حادثه‌ای پیش نیامده، اتفاقی نیفتاده و باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم. چون نمی‌توان تصور کرد که وقتی حادثه‌ای اتفاق افتاد با چه شرایط و ویژگی‌هایی رخ بدهد.
 
وی درباره پروژه جدید مشترک با جایکا  گفت: این پروژه، طرح ظرفیت‌سازی در کاهش مخاطرات زلزله شهر تهران است که نزدیک به10 ماه از فعال شدن آن می‌گذرد. این پروژه در چند زمینه تعریف شده خروجی و محور اول آن، بحث ارتقای شبکه راه‌های اضطراری در شهر تهران است.
 
 وی با اشاره به این که بخشی از طرح مورد نظر در پروژه‌های قبلی با همکاری مشترک ژاپن و سازمان انجام شده بود، افزود:  طرح جدید مروری مجدد بر پروژه قبلی و استفاده از اطلاعات و یافته‌های جدید سازمان ، همراه با شیوه‌ای جدید در طراحی است.
 
مهندس نادی یادآور شد: در صورت  وقوع زلزله همچنان که شهر و عموم مردم متاثر می‌شوند، شبکه معابر و حمل و نقل ما هم آسیب می‌بیند ، ضمن این که آن شبکه در همان شرایط باید کارکرد دیگری داشته باشد و برای امداد و نجات نیازمند آن هستیم که از شبکه معابر بیشترین  استفاده و بهره‌برداری را داشته باشیم. در حالی که خودش به عنوان یک  نقطه حادثه دیده ممکن است  از کار بیفتد یا بخشی از  آن نیاز به تعمیر داشته باشد ، در نتیجه نیاز به حمل و نقل در این شرایط تشدید می‌شود.
 
 وی گفت: آمار حمل و نقل نشان می‌دهد که نزدیک به 40 درصد از تردد در شهر تهران توسط وسایل شخصی انجام می‌شود. بیشترین نگرانی ما در همین بخش است که باید بتوانیم در شرایط اضطراری آن را مهار کنیم.
 
 در ادامه این جلسه مهندس سعید منتظرالقائم مشاور سازمان به تشریح ویژگی‌های فنی این طرح پرداخت و  بخش‌های مختلف آن را تبیین کرد.
 
 همچنین در ادامه « تاکاهاشی» از  کارشناسان جایکا نیز به بیان تجربیات زلزله بزرگ ژاپن و معرفی شبکه حمل و نقل و ترافیک ژاپن پرداخت./ل
برچسب ها: زلزله ، تهران ، تاکسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار