نماینده مردم ارامنه شمال گفت: تعداد کثبر کاندیداهای ریاست جمهوری و تنوع برنامه‌های انتخاباتی قابل تامل، تحسین و بیانگر سطح آگاهی سیاسی بالا بوده و نوید از مشارکت حداکثری اقشار مختلف کشور می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران کارن خانلری نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه امروز (سه‌شنبه 3 اردیبهشت ) مجلس گفت: دخالت در امور داخلی سوریه نقص حقوق بشر بوده چرا که تعیین سرنوشت ملت‌ها حق آنهاست ؛ نفوذ و تعدی ارتش ترکیه به خاک سوریه و حمایت‌های مالی و سیاسی ترك از معارضین این کشور  از جمله سیاست‌های دو گانه دولتهای توسعه‌طلب و مرتجع منطقه است.

وی در ادامه افزود: انتخابات ریاست جمهوری از نظر  ملی و سیاست خارجی حائز اهمیت است و حفظ ارزش‌های بنیادین انقلاب و تداوم مشروعیت نظام از مهمترین اهداف انتخابات پیش روی ملت است.

خانلری تصریح کرد: تعداد کثیر کاندیداهای ریاست جمهوری و تنوع برنامه‌های انتخاباتی قابل تامل، تحسین و بیانگر سطح آگاهی سیاسی بالا بوده و نوید از مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه می‌دهد، این موضوع یکی از محورهای اساسی مردم‌سالاری است.

نماینده مردم ارامنه شمال با تاكيد بر لزوم حل مشکلات ارامنه کشور از سوی مسئولین تصریح کرد: عمده مشکلات جامعه ارمنیان ایران به رغم عنایت ویژه مسئولین کشور اعم از مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه و فرماندهی ستاد نیروهای مسلح به شکر خدا برطرف می‌گردد.

وی افزود: بنده از اعضای کمیسیون قضایی تقاضا دارم تا در جهت تصویب طرح اصلاح ماده 881 مکرر قانون مدنی به تلاش خود استمرار بخشند، همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواستارم تا نسبت به افزایش سهمیه استخدامی اقلیت‌های دینی اقدامات لازم را مبذول سازد، از وزیر کشور می‌خواهم تا نسبت به تسهیل در پرداخت تخصيصات اقلیت‌های دینی مصوب در قانون بودجه مساعدت و همکاری فرمایند.
 
خانلری در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به سالگرد نسل‌کشی ارامنه به دست عثمانیان اظهار داشت: در سالگرد نسل‌کشی ارامنه به دست عثمانیان، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نايب رئیس مجلس شورای اسلامی و چند تن از همکاران در این مراسم شرکت داشته و با  ارامنه ابراز همدردی کردند.

وی افزود: همایش روز یکشنبه در واقع یکی از مراسم بی‌شماری است که به مناسبت سالگرد نسل‌کشی ارمنیان به دست حکومت عثمانی در سال 1294 و به منظور ادای احترام به روح 1/5 میلیون قربانی هر ساله در جای جای نقاط جهان برگزار می‌شود.

نماینده مردم ارامنه شمال با تاکید بر اینکه ارمنیان همواره در تاریخ پر فراز و نشیب ایران در کنار برادران مسلمان ، زرتشتی  ، کلیمی و آشوری بوده‌اند، گفت: ارمنیان همواره با دفاع از این خطه در راه پیشرفت و تعالی کشور از هیچ مجاهدتی فرو گذار نکردند بنابراین از حکومت برخواسته از بطن این ملت بزرگ انتظار شناسایی نسل‌کشی ارمنیان را دارم البته گامهاي موثری در این زمینه برداشته شده است.

خانلري تصريح كرد: اولین موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران به امام راحل (ره) این رادمرد عدالت و آزادی در تاریخ نوین بشر برمی‌گردد، همچنین شهید چمران نظرات امام(ره) را در بهمن سال 57 بیان کرد، امام از این مساله به عنوان فاجعه‌ای بزرگ یاد کرده است.

خانلری تاکید کرد: رویکرد امام (ره) در خصوص نسل‌کشی ارامنه نشأت گرفته از بینش امیرالمومنین(ع) است و در کانون توجه و تحسین ارمنیان در جهان قرار  دارد.

نماینده مردم ارامنه شمال تصریح کرد:  رئیس‌جمهور وقت کشورمان نیز در سال 83 در  سفر  رسمی به جمهوری آذربایجان این واقعه تاسف بار را محکوم کرد.

خانلری در پايان با تاکید بر اینکه کشور  در شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد، خاطرنشان كرد: با دلگرمی از منويات مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع از ملت‌های مظلوم جزو سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی است، ما ارامنه به تلاش‌های جمعی خود برای شناسایی واقعه نسل‌کشی ارامنه ادامه خواهیم داد؛ در چند ماه اخیر شاهد حمایت نمایندگان ملت و دغدغه‌های انسان دوستانه‌ای در قبال فلسطینیان در نوار غزه، مردم سوریه و میانمار هستیم بنابراین مطمئنیم این عزیزان در قبال نسل‌کشی ارمنیان نیز هیچ گاه بی‌تفاوت نخواهند بود.
انتهاي پيام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار