معاون وزير راه و شهرسازي گفت: ميزان سرانه توليد سيمان در كشور يك تن است كه در مقايسه با كشورهاي جهان خوب است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود فاطمي عقدا در نشست خبري چهارمين كنفرانس بين اللملي بتن با بيان اينكه بيش از 80 درصد از بتن هاي آماده كشور استاندارد هستند گفت: به دليل عدم رعايت استاندارد ها بتن د رهنگام تحويل مصالح دچار مشكل شده اند.
معاون وزير راه وشهرسازي با بيان اينكه آمار دقيقي از ميزان توليد بتن در كشور نداريم گفت: ميزان سرانه توليد سيمان در كشور يك تن است كه در مقايسه با كشورهاي جهان خوب است.
رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با اشاره به اينكه يافتن عمر مفيد بتن در كشور به طور دقيق مشخص نيست افزود: دانه بندي بتن ها و برداشت آن از معدن هاي مختلف و و ساخت آن بر اساس بهترين استاندارد ها از اصول اساسي تعيين كننده عمر بتن است.
فاطمي عقدا در ادامه اظهار داشت: به طور ميانگين در صورت توليد خوب مي توان از بتن عمر 100 ساله انتظار داشت در صورتي بسياري از موارد عمر بتن به چند ماه نيز نمي رسد.
وي با اشاره به اينكه ميزان توليد بتن در دنيا به ازاري هر يك نفر يك تن است افزود: بر اساس برآوردهاي صورت گرفته ميزان توليد بتن بايد افزايش 3 تا 8 درصدي در كشور داشته باشد.
معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه  اظهار داشت: ميزان مصرف سرانه سيمان كشور در سال 57 ،220 كيلو گرم در سال 57 بود كه اين ميزان امسال به 600 كيلو گرم رسيده است.
رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي در ادامه خاطر نشان كرد: سرانه مصرق بتن در ايران به دليل كيفيت پايين  و پرت مصالح   سه برابر بيش از جهان است./س
برچسب ها: بتن ، سیمان ، کنفرانس ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار