قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ابهاماتی در مصوبه اخیر شورای رقابت وجود دارد گفت:این ابهامات باید در جلسات مشترک شورا با خودروسازان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مسعود موحدی در نشست خبری در خصوص فرمول قیمت گذاری شورای رقابت اظهار داشت: خودروسازان ابهاماتی در خصوص این فرمول مطرح کرده اند که قرار است طی مذاکراتی با اعضای شورای رقابت برطرف شود.

معاون وزیر صنعت افزود:از جمله ابهامات موجود در دستورالعمل قیمت گذاری خودروها مربوط به سال مبنای قیمت گذاری و در نظر گرفته نشدن هزینه‌های تامین مالی خودروسازان از خارج است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مبنا بر اساس نرخ خودرو در فروردین 91 یکی از این ابهامات بوده گفت: این موضوغ از سوی خودروسازان مطرح شده که آیا در آن زمان ،قیمت خودرو در شرایط متعادل بازار تعیین شده بود یا خیر.

 موحدی ادامه داد: یکی دیگر از ابهامات این است که آیا هزینه‌های تولید مالی یا تأمین کالا برای خودروسازان از خارج از کشور در تورم بخشی مورد توجه قرار می گیرد.

وی در خصوص زمان اعلام نتیجه قطعی قیمت خودرو گفت: این را باید از شورای رقابت پرسید ولی ما بعید می‌دانیم که قیمت‌های جدید تا روز چهار شنبه مشخص شود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: کیفیت خودرو از جمله معیارهایی است که در فرمول قیمت‌گذاری مورد توجه شورای رقابت بوده در حالی که مؤسسه استاندارد در جریان کیفیت نیست و باید منتظر باشیم تا ابهامات موجود برطرف شود.

وی در مورد تعرفه واردات خودرو در سال جاری نیز گفت: خودروهای زیر 2500 سی سی کماکان در اولویت 9 کالایی و با تعرفه 40 درصد برای سال 92 و خودروهای بالای 2500 سی سی در اولویت 10 کالایی و با تعرفه 75 درصد در کتاب تعرفه در نظر گرفته شده اما باید توجه داشت که واردات خودروهای بالای 2500 سی سی کماکان ممنوع است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد:تعرفه واردات خودرو در کتاب تعرفه‌های امسال 5 درصد کاهش یافته به طوری که از 45 به 40 درصد رسیده است.

موحدی در مورد بحث‌های مطرح شده در خصوص واردات خودروهای آمریکایی به ایران نیز گفت: تغییری در سیاست مدیریت واردات اتخاذ نشده و کالاهای گروه 10 همچنان ممنوع‌الورود هستند.

وی ادامه داد: من در مورد واردات خودروهای آمریکایی چیزی نشنیده‌ام، هر چند در مورد مبدا واردات، ممنوعیت و یا محدودیتی وجود ندارد.

برچسب ها: خودرو ، واردات ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار