رئيس‌جمهور از مسير فاز يک "پروژه منوريل شهر قم" و نيز پروژه مسير آييني "حرم تا حرم" به طور هوايي بازديد کرد و در بخشي از اين مسير فرود آمده و در جمع مسئولين پروژه بر تسريع عمليات اجرايي آن تاکيد کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد که صبح امروز (سه‌شنبه) براي افتتاح و بازديد از چند پروژه زيربنايي و عمراني به استان قم سفر کرده بود، بطور هوايي از "پروژه منوريل" و مسير آييني "حرم تا حرم" بازديد کرد و براي اطلاع دقيق‌تر از جزئيات اجراي اين پروژه‌ها در قسمتي از بزرگراه حرم تا حرم فرود آمده و با اشاره به بهره‌برداري از کمربند ريلي استان قم دستور تسريع در انتقال و جابجايي بخشي از خط‌آهن سراسري را که در عبور از شهر قم از ميان اين مسير مي‌گذرد، صادر کرد.

پروژه اجراي مسير آييني "حرم تا حرم" به طول 7 کيلومتر از 18 سال پيش آغاز شده بوده اما به دليل عدم تأمين منابع مالي براي تملک اراضي موجود در مسير متوقف مانده بود که با تدبير و تصميم دولت نهم و تأمين منابع لازم؛ براي تملک 3 ميليون متر مربع زمين قرار گرفته در اين مسير فراهم شد.

اين مسير با عرض 400 متر به طور مستقيم و بدون هيچ مانعي حرم حضرت معصومه(س) را به مسجد جمکران متصل مي‌کند، بطوري که با قرار گرفتن در هر بخشي از آن به راحتي امکان مشاهده حرم حضرت معصومه(س) و ساختمان مسجد جمکران وجود دارد.

همچنين اين مسير داراي خطوط پياده‌رو، ماشين‌روي تندرو، کندرو و اتوبوس BRT نيز خواهد بود.

براي اجراي اين مسير آييني 1500 ميليارد تومان و براي اجراي امکان عمومي مورد نياز در طول مسير نيز 1500 ميليارد تومان بودجه پيش‌بيني شده است.

با توجه به دستور رئيس‌جمهور پيش بيني مي شود براي تسريع در رفع معارضه خط‌آهن در اين مسير آمد و شد در آن همزمان با نيمه شعبان امسال آغاز شود.

احمدي‌نژاد همچنين بطور هوايي از مسير اجراي فاز اول پروژه منوريل شهر قم به طول 4.7 دهم کيلومتر بازديد کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: احمدی نژاد ، قم ، منوریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار