با حضور دکتر صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت، از 2 داروی گیاهی برای درمان سوءهاضمه و 2 دستاورد دیگر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش گوه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، از دستاوردهای این پارک رونمایی شد و شربت رکولیک برای درمان التهاب دستگاه گوارش و پماد رکوبیزول برای درمان اگزمای پوست نیز به مرحله تجاری سازی رسید.

بر اساس این گزارش، داروی رکولیک که به صورت شربت تولید شده است نوعی گیاه دارویی است که برای درمان کولیک، اسپاسم، التهاب دستگاه گوارش، نفخ و سو هاضمه و درمان زخم‌ها و التهابات روده به کاربرده می شود و داروی "رکوبیزول" نیز به صورت یک پماد گیاهی عرضه شده است که برای درمان اگزما، ادرار سوختگی، التهاب، سوزش و خارش پوستی، هموروئید و درمان دمل و کورک تجویز می شود.

همچنین ارائه امکانات جدید پروژه خبری TNEWS.IR از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز رونمایی شد و این سایت خبری به 400 سایت خبری متصل است و با جستجو در این سایت‌ها اخباری جدید که منتشر می‌شود را باز نشر می‌کند.

گفتنی است سامانه جستجوی معادن طلا، آهن و مس با استفاده از روش SE و پردازش تصاویر ماهواره‌ای از دیگر دستاوردهای محققان پارک علم و فناوری است که در این مراسم رونمایی شد. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار