معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، نام گذاری نمادین یک روز به عنوان "روز زمین پاک" نشان از دغدغه جهانی برای حفاظت از محیط زیست و زمین دارد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه  ؛ فریدون یاوری گفت: روز زمین پاک یک روز جهانی است که به همه مردم ندا می دهد خطر آلودگی و تخریب زمین را تهدید می کند و فرصتی است تا بیشتر از محیط طبیعی و منابع خدادادی روی کره زمین حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: روز زمین پاک یعنی هر عاملی که باعث تخریب و آلودگی آب، خاک، هوا، محیط زیست، منابع طبیعی، گونه های گیاهی و جانوری شود را بشناسیم و در صدد حذف آن ها برآییم.

یاوری در باره  وضعیت محیط زیست کرمانشاه هم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد زباله های خانگی شهر کرمانشاه در قالب طرح بیوکمپوست مدیریت و بازیافت می شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سه شرکت در حوزه بی خطرسازی زباله های بیمارستانی شهر کرمانشاه، ادامه داد: این شرکت ها پس از حمل زباله های آلوده و عفونی، آن ها را به وسیله «اتوکلاو» بی خطر کرده و سپس در محل مشخص دفن می کنند.

یاوری مهمترین عامل فعلی آلودگی شهر کرمانشاه را پدیده ریزگردها دانست که خود ما نیز هیچ دخلی در آن نداریم و کاملا ناخواسته است./ب

برچسب ها: زباله ، شهر ، بازیافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.