محمود حیدری گفت: فرایند حل مشکلات قرنطینه در حال انجام است و قدمهای خوبی در این زمینه بر داشته شده است .

محمود حیدری سرپرست فدراسیون سواری کاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان دامپزشکی و فدراسیون سوار کاری از یک سال پیش کار خود را برای حل مشکل قرنطینه آغاز کرده اند و فرآیند حل معضل در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بر اساس گفته های دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان ظرف 4-5 سال آینده قرنطینه به طور کلی حل خواهد شد و سوار کاران برای اعزام به مسابقات بین المللی مشکلی نخواهند داشت و ما امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر محقق شود.

وی گفت: مشکل قرنطینه با تلاش سازمان دامپزشکی و فدراسیون سوار کاری در منطقه آذربایجان ارمنستان و قزاقستان حل شده به همین دلیل سواراکاران اعزام شدند.

وی عنوان کرد: اعزام به مسابقات پرش با اسب دومین اعزام سوارکاران میهن مان با اسب شخصی به رقابت های آذربایجان است و با آمادگی بالایی رهسپار شدند.

حیدری تاکید کرد: در این سفر 9 نفر از سوار کاران برتر کشورمان به همراه 17 راس اسب از طریق زمینی تبریز،‌اردبیل به بیله سوار راهی شدند.

وی گفت: در این رقابت های کشورهای مختلف اروپا و گرجستان و ترکیه و ایران حضور دارند و از سطح کیفی بالایی برخوردار است.

حیدری اضافه کرد: ارتفاعی که سوارکاران خواهند پرید از cm130 به بالاست و در این 3 روز 13-11 اردیبهشت 300 هزار یورو جوایز اهدا خواهد شد.

وی اشاره کرد: برای اعزام این تیم سازمان دامپزشکی و گمرکی غرب زحمات زیادی کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حیدری گفت: در سال 90 هم 4-3 دوره در این مسابقات (لیگ قفقاز) شرکت کردیم و نتایج خوبی کسب کردیم و معلوم شد که سوارکاران ایرانی از توان و قابلیت های بالایی برخوردارند و با وجود سالها دور بودن از میادین بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

وی در خصوص تشکیل تیم ملی سوارکاری پرش با اسب گفت: این اعزام ها به مسابقات خارجی پایه ای برای ارزیابی و انتخاب سوارکاران برای تیم ملی است و رفت و برگشت ها و موفقیت ها و رزومه ای که به دست می آید انتخاب می شوند تا برای بازی های 2014 کره جنوبی استفاده شوند.

حیدری در خصوص حضور سوارکارانی بخش کورس در مسابقات آذربایجان گفت: کارهای مقدماتی برای اعزام سوارکاران کورس به رقابت های آذربایجان در حال انجام است تا برای نخستین بار بتوانند سوارکاران این بخش در آن شرکت کنند که امیدواریم در سال این امر محقق شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: حضور در میادین بین المللی باعث می شود تا سوارکاران از تجربیات دیگر استفاده کنند و با قوانین روز دنیا آشنا شوند./آق

برچسب ها: سوارکاری ، قرنطینه ، حیدری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار