رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز توجه دنیا به ایران و قم معطوف شده است، گفت: قم باید الگو و الهام بخش در جهان اسلام باشد و به شایستگی از مهمانان و زایران از سراسر جهان پذیرایی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمود احمدی نژاد روز با اشاره به اینکه برنامه های خوب و بزرگی برای عمران و آبادانی قم در دست اجراست، افزود: ده ها طرح بزرگ با همت خادمان و مردم شریف این استان در دست اقدام است که چهره شهر را به سرعت دگرگون می کند.
وی خاطرنشان کرد: کارهای بزرگ عمرانی در قم در دست احداث است و این استان در مسیر ساخت و توسعه به سرعت حرکت می کند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه حتی یکی از کارهای بزرگ پیش از این جزء آرزوها به شمار می آمد، تصریح کرد: قم در مسیر توسعه و سازندگی باید به جایی برسد که شایسته قم، مردم و حرم اهل بیت(س) شود.
وی از مردم قم به عنوان مردمی مومن، شجاع و تاریخ ساز یاد کرد و گفت: مردم قم هزاران سال است از حریم توحید، عدالت، عصمت، نبوت و از حریم ارزش های الهی صیانت می کنند.
رییس قوه مجریه ادامه داد: مردم این خطه در دامان خود عارفان، شجاعان، مجاهدان و عالمان بی نظیری را تربیت کرده اند و با عشق به پیامبر(ص)، قرآن، دختر پیامبر(ص)، خواهر امام و دختر امام از ارزش های دینی و الهی صیانت کرده اند.
وی طرح های عمرانی که در این استان در دست اقدام است را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از این طرح ها، افتتاح کمربند ریلی راه آهن قم است که در توسعه و آبادانی این شهر و کشور نقش مهمی خواهد داشت.
رییس جمهوری به طرح حرم تا حرم اشاره کرد و گفت: این طرح و ده ها طرح عمرانی دیگر چهره قم را دگرگون می کنند.
طرح احداث راه آهن کمربندی قم یکی از طرح های مهر ماندگار در حوزه حمل و نقل ریلی است که از سال 1389 در این استان آغاز شده است؛ این پروژه در طول دو سال به طول 60 کیلومتر، طول خطوط بلاک و ایستگاه ها 133 کیلومتر، طول تونل 800 متر، 5/3 میلیون متر مکعب خاکبرداری با اعتبار 200 میلیارد تومان، احداث شده است.
دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله طرح انتقال آب به سرشاخه های دز قم، تصفیه خانه آب قم، کمربند ریلی و بیش از هفت هزار مسکن مهر امروز به استان قم سفر کرده است./س
برچسب ها: قم ، الگو ، الهام بخش ، استان قم ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.