معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آب، كشاورزی و معدن اولویت های یك و دو مصوبات پیشنهادی برای سفر چهارم رییس جمهوری و هیات دولت به استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، عباس نخعی در نشست بررسی مصوبات سه سفر قبلی هیات دولت به سیستان و بلوچستان و برنامه ریزی برای سفر چهارم، افزود: گازرسانی به شهرها، انتقال آب دریای عمان به سراسر استان، ساخت خط آهن جنوب استان و انرژی های نو و تجدید پذیر از دیگر اولویت های این سفر خواهد بود.

وی خاطر نشان كرد: در این سفر كه امیدواریم بزودی محقق شود، سایر بخشها نیز مورد توجه قرار دارد.

وی از مدیران كل و مسوولان دستگاههای اجرایی خواست طرحها و برنامه های پیشنهادی خود برای سفر چهارم رییس جمهور و هیات دولت را هر چه سریعتر به استانداری ارائه كنند.

وی با تشریح مصوبات سه سفر قبلی رییس جمهوری به استان، خاطر نشان كرد: 690 مصوبه در سه سفر قبلی شامل 176 مصوبه سفر نخست، 250 مصوبه سفر دوم و 264 مصوبه سفر سوم، برای این استان تصویب شده بود.

معاون استاندار اظهار داشت: 608 مصوبه از مجموع مصوبات یادشده اجرایی شده است كه 364 مصوبه آن به طور كامل به اتمام رسیده است.

وی افزود: مصوبات دور نخست سفر صد در صد، دور دوم 96 درصد و مصوبات دور سوم 73 درصد اجرایی شده است.

نخعی گفت: آب، كشاورزی، محیط زیست و فرهنگی بیشترین درصد مصوبات سه سفر قبلی را به خود اختصاص داده اند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با ارائه گزارشی از مصوبات سه دور سفر رییس جمهوری در بخش كشاورزی گفت: 37 مصوبه در بخش جهاد كشاورزی در سه سفر قبلی برای این استان در نظر گرفته شده بود كه 33 مصوبه اجرایی شده است.

رضا نجفی افزود: از مجموع این تعداد 31 مصوبه بطور كامل به اتمام رسیده است.

وی بیان كرد: با توجه به مشكلات كم آبی در سیستان و بلوچستان به منظر جلوگیری از هدر رفتن آب و مهار آبهای سطحی ضروری است ایجاد سد مخزنی و اجرای طرحهای آبخیزداری در سفر چهارم رییس جمهور و هیات دولت مد نظر قرار گیرد.

رییس جهاد كشاورزی استان ادامه داد: وضعیت آب و هوایی استان ایجاب می كند به منظور جلوگیری از تبخیر و جذب آب در زمین طرحهای انتقال آب بوسیله شبكه لوله گذاری اجرا شود.

در ادامه این نشست شماری از مسوولان دستگاههای اجرایی گزارشی از پیشرفت مصوبات سه سفر قبلی رییس جمهوری و هیات دولت به استان را ارائه كردند.

میرهاشمی از مسوولان نهاد ریاست جمهوری كه به منظور بررسی مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور به سیستان و بلوچستان سفر كرده است، در این نشست گفت: در سفر چهارم رییس جمهور مصوبه جدیدی تصویب نخواهد شد مگر اینكه استان مورد نظر نیاز جدی داشته باشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ عقب ماندگی های تاریخی در سفر چهارم نیز مصوباتی خواهد داشت كه امیدواریم مدیران كل ادارات استان طرحهای پیشنهادی خود را به استانداری ارائه كنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

میرهاشمی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سفر چهارم، رییس جمهوری در مركز استان حضور خواهند داشت و وزرا به سایر شهرها مسافرت می كنند/س

برچسب ها: اولویت ، سفرریس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.