در پایان مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان سید محمد راهپیما با کسب 17 رای از 18 رای ماخوزه برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات وزنه برداری این استان انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در این مجمع که با حضور حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری و سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، سید محمد راه پیما به عنوان تنها نامزد شرکت در انتخابات، برای یک دوره چهار ساله دیگر از اعضای مجمع رای اعتماد گرفت.

حسین رضازاده در این مجمع با بیان اینکه استان مرکزی یکی از قطب های استعداد پروری وزنه برداری است، از برگزاری رقابتهای امسال وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشور در اراک خبر داد و گفت: با توجه به کسب دو سهمیه المپیک نوجوانان توسط ملی پوشان کشورمان در ازبکستان، نفرات برتر رقابتهای قهرمانی نوجوانان کشور به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد تا شانس خود را برای حضور در المپیک نوجوانان امتحان کنند.

رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه توسعه ورزش قهرمانی و پهلوانی در سطح کشور و استان مرکزی از اهداف مهم این فدراسیون است از نونهالان رده سنی 10 سال استان مرکزی دعوت کرد خرداد امسال به همراه مربیان خود در آکادمی المپیک حضور یابند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه رشته های مدال آور مانند وزنه برداری و کشتی باعث ارتقا غرور ملی و سرافرازی کشور در سطح بین الملل می شود گفت: وزنه برداری یکی از رشته های مدال آور کشور است که باید در بحث استعدادیابی و سرمایه گذاری نگاه ویژه ای به آن شود.

سعید ملکی افزود: باید استعدادیابی در این رشتهای چون وزنه برداری از سطح مدارس آغاز شود و زمینه راهیابی به دانشگاه در رشته های خاص برای آنها فراهم شود تا بتوان در کنار تحصیل به مدال های قهرمانی دست یابند.

سید محمد راهپیما رییس هیات وزنه برداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از سال 90 با همکاری آموزش و پرورش در سطح اراک توانستیم 100 استعداد در زمینه وزنه برداری شناسایی نماییم و با همین استعدادها صاحب هفت نشان کشوری در رقابتهای مختلف شویم. مطمئنا این روند در سال جاری هم ادامه خواهد داشت تا شاهد حضور پررنگ تر وزنه برداران استان مرکزی در اردوهای تیم ملی باشیم./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار