کشاورز موفق اهل شهرستان زرندیه سالانه بیش از 25 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از اراضی کشاورزی خود برداشت و به بازار عرضه می کند.

احمد فصیح در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گفت: فعالیت خود در بخش کشاورزی را از سال 42 در سه هکتار اراضی سنگلاخی منطقه خشکرود زرندیه آغاز کردم و تاکنون توانسته ام دو هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی و هشت حلقه چاه را به صورت یکپارچه در یک مزرعه ساماندهی و به کشت نیمه مکانیزه بپردازم.
وی افزود: در این مزرعه هم اکنون 150 کارگر و 45 دستگاه ماشین آلات سنگین کشاورزی فعالیت دارند که محل سکونت برای تمام کارگران پیش بینی شده و تعمیر و نگهداری ماشین آلات کشاورزی در مزرعه انجام می شود.
وی بیان داشت: 15 فرزند دارم که 9 پسر این خانواده در همین مزرعه ساکن و مشغول به کار کشاورزی هستند.
وی ادامه داد: در این اراضی همه ساله با کشت بیش از هزار هکتار از زمین های زراعی، انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، کلزا، ذرت، سیب و پسته تولید می شود.
وی بیان کرد: در چند سال گذشته با تولید بیش از 11 تن جو در هکتار، موفق به کسب رکورد تولید جو در کشور شدم و پارسال نیز حدود دو هزار تن جو از این مزرعه برداشت شد.
این کشاورز گفت: همچنین سال گذشته یک هزار و 500 تن گندم از این اراضی برداشت شد و علاوه بر تولید انواع محصولات باغی، پرورش ماهی، گوسفند و گاو نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در این مزرعه است.
فصیح، رمز موفقیت خود را مدیریت، پشتکار و صداقت دانست و خواستار مدیریت صحیح از سوی مسوولان برای خرید محصولات کشاورزی شد.
به گفته وی، بالا بودن هزینه های تولید محصولات کشاورزی و واردات بی رویه برخی از این محصولات موجب متضرر شدن کشاورزان شده به طوری که هم اکنون هزینه تولید برخی محصولات از قیمت فروش آن بالاتر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.