سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه 92 با بيان اينكه مسئولان دولتی در روزهای پایانی خود منطقی‌تر حرف بزند، گفت: درست نیست که ما بخش شیرین را که همان یارانه‌های پرداختی است به مردم بگوییم و از آثار تورمی آن حرفی نزنیم؛ اگر طبق گفته رئیس‌جمهور یارانه‌های پرداختی 250 هزار تومان شود، قیمت هر لیتر بنزین به 3000 تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران جعفرقادري نماينده شيراز و سخنگوي کميسيون تلفيق در نشست خبري امروز (سه‌شنبه 3 ارديبهشت ماه) خود به تشريح جلسه عصر روز گذشته اين کميسيون پرداخت و گفت: در جلسه روز گذشته مباحث مربوط به هدفمندکردن يارانه‌ها مطرح و بررسي شد.

وي در ادامه افزود: با تصميم اعضاي كمييسون تلفيق درآمد سال گذشته دولت از محل هدفمندسازي يارانه‌ها که 42 هزار ميليارد تومان بود، به 50 هزار ميليارد تومان افزايش پيدا کرد.

قادري از افزایش درآمدهای دولت به 50 هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه كرد: سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان درآمد دولت بود که از این رقم 28 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها و 14 هزار میلیارد تومان از طریق بودجه تأمین شده بود.

سخنگوي کميسيون تلفيق اظهار داشت: دولت در لايحه بودجه سال جاري، 42 هزار ميليارد تومان را به 120 ميليارد تومان افزايش داده بود که از اين ميزان 11 هزار ميليارد از محل يارانه نان و مابقي از محل افزايش قيمت‌ها پيش‌بيني شده و نحوه توزيع آن نيز 90 درصد بين مردم، 15 درصد بخش توليد و 15 درصد در مباحث بودجه‌اي پيش‌بيني شده بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت می‌تواند به هر ایرانی 250 هزار تومان پرداخت کند گفت: امیدواریم مسئولان دولتی در روزهای پایانی خود منطقی‌تر حرف بزند؛ درست نیست که ما بخش شیرین را که همان یارانه‌های پرداختی است به مردم بگوییم و از آثار تورمی آن حرفی نزنیم اگر طبق گفته رئیس‌جمهور یارانه‌های پرداختی 250 هزار تومان شود، قیمت هر لیتر بنزین به 3000 تومان خواهد رسید.

قادري افزود: اگر پيشنهاد دولت مصوب مي‌شد براي تامين 108 هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده، قيمت‌ها بايد سه برابر رشد پيدا مي‌كرد.

نماينده شيراز در ادامه اظهار داشت: نمايندگان دولت با نمايندگان کميسيون تلفيق در حال تماس بوده و سعي مي‌کنند تا با طرح پيشنهاد جديد سقف مصوب کميسيون را افزايش دهند ولي مخالفين افزايش نيز با جديت به مخالفت خود ادامه خواهند داد.

وي در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه با اين تفاسير قيمت‌هاي اعلام شده براي افزايش حامل‌هاي انرژي درست نيست، گفت: اين کميسيون به صورت مصداقي قيمتي را تعيين نکرده بلکه سقف درآمد دولت از محل هدفمند کردن يارانه‌ها را افزايش داده است و افزايش حجم و قيمت بستگي به تصميم دولت دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تلفیق ، کمیسیون ، یارانه ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار