رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعتراض به مصوبه دولت گفت: دیگر چیزی از ذخایر طبیعی نخواهد ماند اگر از معادن در مناطق حفاظت شده بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابتکار امروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به روز زمین پاک اظهار داشت: باید ما به عنوان نمایندگان مردم برای مردم مطرح کنیم که هر روز، روز زمین پاک است و باید محیط زیست حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی زیادی در موضوع پسماند داریم افزود: اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده به عنوان مثال مرکز آراسکو بخش عمده پسماند را کمپوز می کند و همین طور در منطقه 4 تهران تولید انرژی از زباله در حال انجام است.

ابتکار با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانستیم بحث نخاله های ساختمانی را حل کنیم بیان کرد: در جاده آبعلی کوه بزرگی از نخاله های ساختمانی ایجاد شده که باید شهرداری در این خصوص ورود پیدا کند و در این کار مدیریت شود.

رئیس کمیته محیط زیست شهری شورا عنوان کرد: در کنار تلاش دولت با شهرداری مردم هم باید ورود پیدا کنند و مراتع و دشت ها را از زباله پاک سازی کنند.

ابتکار با عنوان این مطلب که بین نهادهای مدنی نگرانی در خصوص اجازه بهره برداری معادن در داخل مناطق حفاظت شده وجود دارد بیان کرد: دولت مصوبه ای را در خصوص اجازه بهره برداری از معادن در مناطق حفاظت شده داده که پارک هایی همچون سرخه حصار، خوجین، پارک ملی کویر که به نوعی میراث شهر تهران هستند  جزء این مصوبه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه کلاً 7 تا 10 درصد خاک ایران مناطق حفاظت شده است اظهار داشت: با این اقدام دیگر چیزی از ذخایر طبیعی باقی نخواهد ماند و پیشنهاد من این است که اجازه بهره برداری از معادن در این مناطق داده نشود چرا که ما به اندازه کافی زمین برای معادن داریم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار