معاون وزیر آموزش و پرورش از مستقل شدن ردیف اعتباری تجهیز مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران سحرخیز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فناوری‌های آموزشی که در محل نمایشگاهی اداره ارشاد مازندران برپا شد با اشاره به حرکت رو به پیش روند آموزشی نوین در کشور گفت: نمایشگاه فناوری‌های آموزشی با هدف بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در مازندران برپا شد.

وی سند تحول بنیادین را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: نقش اولویت‌دار در سند تحول بنیادین، معلم است که در کنار کتاب، متغیرهای آموزشی نیز تاثیر زیادی در آن دارد.

وی معلم را محوری‌ترین عامل یاددهی و یادگیری بیان کرد و گفت: علاوه بر صلاحیت حرفه‌ای، اعتقادی و تخصصی که مدیون گزینش صحیح و جذب است از این به بعد دانشگاه فرهنگیان و آموزش ضمن خدمت نقش معلمی را به خوبی ایفا می‌کنند.

سحرخیز با اشاره به اینکه فرآیند جدید آموزشی برای یاددهی و یادگیری است، خاطرنشان کرد: باید با روش منسوخ و ناکارآمد نظام آموزشی قدیم وداع کنیم.

وی فناوری نوین را در نظام تعلیم و تربیت بااهمیت دانست و یادآور شد: امروزه فضای سایبری دریچه جدیدی را بر روی جوانان باز کرده است.

سحرخیز هوشمندسازی مدارس را موجب زنده‌شدن کلاس درس بیان کرد و گفت: معتقدیم که هوشمندسازی می‌تواند بسیاری از فرصت‌ها را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

سحرخیز با بیان اینکه در اجرای روش نوین آموزشی معلمان باید مجهز به فناوری جدید باشند و گروه آموزشی معلمان می‌تواند در داخل مدارس شکل بگیرد افزود:

بیش از 30 هزار مدرسه کشور برای هوشمندشدن گام برداشتند/س

برچسب ها: اعتبار ، تجهیز ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.