معمولا مشکلات روانی زمینه در خانواده و روابط خانوادگی دارد و گاهی با کارهای ساده همچون محبت می توان ریشه این مشکلات را از بین برد.

پریسا گلکاری، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عشق و محبت در زندگی، لازمه ادامه حیات است و نیاز روانی افراد، نیاز به تعلق خاطر است و بیشترین مشکلات روانی در جهت محرومیت عاطفی افراد در زندگی است.

وی تصریح کرد: بهانه ها‌یی از جانب افراد خانواده باعث می شود که افراد به یکدیگر ابراز محبت نکنند مانند خجالت، غرور کاذب، قضاوت نادرست کودکانه علاقه بین افراد را نادیده خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: باید گفتار و رفتار، کلام پوشش دهنده یکدیگر باشند و اینکه در خودتان چقدر احتیاج به شنیدن ابراز محبت دارید، این می تواند تمرینی برای ابراز محبت افراد باشد.

وی خاطر نشان کرد: ابراز عشق در زندگی، زندگی را امیدوارانه تر خواهد کرد و معجزه و سرمایه گذاری پر سود در زندگی خواهد بود.

وی گفت : ابراز فیزیکی علاوه بر ابراز گفتاری در تداوم عشق مفید است مانند یادداشتی محبت آمیز، هدیه خریدن، قدم زدن، راه رفتن باشد که همین زمینه ساز نابودی مشکلات روانی در رفتار  اعضای خانواده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار