انواع پليمر و الياف طبيعي و نيز روش هاي مختلف تثبيت بستر به منظور افزايش مقاومت آسفالت در ساخت و توسعه جاده هاي آذربايجان غربي مورد استفاده قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه قائم مقام وزير و مدير كل راه و شهرسازي آذربایجان غربی با بيان اين مطلب گفت: مقاومت و عمر جاده هاي استان با كاربرد انواع پليمر و الياف طبيعي در مراحل توليد آسفالت افزايش مي يابد.

خليل محبت خواه به جايگزيني روشهاي مختلف تثبيت بستر اشاره كرد و افزود: با استفاده از روش تثبيت بستر ديگر به احداث لايه هاي روسازي جاده نيازي نيست.

وي، كاهش ضخامت قشر آسفالت در روسازي و جبران توان باربري روسازي در لايه هاي زيرين را از ديگر روشهاي نوين و كم هزينه مورد استفاده در ساخت و توسعه راهاي استان برشمرد و تصريح كرد: امروزه بهره گيري از الياف يكي از روشهاي مهم براي كاهش و كنترل عرض تركهاي حاصل از كشش مستقيم آسفالت به شمار مي رود.

محبت خواه با بيان اينكه درحال حاضر در بيشتر رويه راه هاي پر تردد از مصالح قيري يا سيماني استفاده مي شود كه در اثر اعمال بار دچار تغيير شكل و ترك مي گردد، ادامه داد: با توجه به اينكه الياف در داخل كشور توليد مي شود بنابراين كيفيت طرح هاي احداث زيرساخت هاي حمل و نقل جاده اي بااستفاده از اين فناوري به طور قابل توجه اي افزايش مي يابد.

اين مقام مسئول يادآور شد: مطالعات اوليه كاربرد اين روش ها به اتمام رسيده و در صورت تامين منابع مالي مورد نياز عملياتي خواهد شد.

مدير كل راه و شهرسازي استان در ادامه از ساخت 5 دستگاه تقاطع غير همسطح در جهت اصلاح نقاط پرحادثه جاده هاي استان خبر داد و اضافه كرد: پروژه هاي احداث تقاطع هاي غيرهمسطح ابوذر ، انتهايي كمربندي ماكو، سه راهي قره- ضياالدين، سه راهي محمديار- نقده و زيرگذر نوايي در محور ايواوغلي- خوي با سرعت در حال اجراست/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.