آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز دوشنبه این موضوع را که این کشور در صدد « استیلا » بر اتحادیه اروپاست ، رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; مرکل اعلام کرد در پی رسیدن به اجماع با شرکای نزدیک خود است.صدر اعظم آلمان گفت برلین همواره در پی اتخاذ تصمیمات مشترک با دیگر اعضای اتحادیه اروپا بوده است.

مرکل در مراسمی با حضور دونالد توسک نخست وزیر لهستان گفت: گاهی اوقات آلمان نقشی پیچیده داشته است زیرا ما بزرگترین اقتصاد اروپا هستیم. ما ثروتمند ترین کشور نیستیم اما بزرگترین اقتصاد اروپا را داریم. بنابراین، آلمان فقط با دیگر اعضای اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد. استیلا کاملا برای من بیگانه است.

مرکل با اشاره به تجربه شخصی خود و بزرگ شدن در آلمان شرقی سابق گفت اروپا در بحبوحه رقابت جهانی دشوار و به منظور جلوگیری از سقوط و برای رسیدن به موفقیت حتی به همکاری های نزدیک تر نیاز دارد.او با اشاره به جمهوری دمکراتیک آلمان گفت: ببینید، ‌من سقوط یک کشور را تجربه کرده ام . نظام اقتصادی جمهوری دمکراتیک آلمان در پرتو اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد. صدر اعظم آلمان افزود: آنچه که من واقعا نمی خواهم شاهد آن باشم اروپای متزلزل است. این موضوعی پوچ است زیرا همه ما مهارت هایی داریم.

تظاهرکنندگان در خیابان های کشورهای مقروض اتحادیه اروپا از جمله یونان، قبرس و پرتغال می گویند مرکل در حال اعمال سیاست های ریاضتی علیه بحرانی است که سبب کاهش فرصت های شغلی و کاهش رشد اقتصادی شده است.صدر اعظم آلمان همچنین خواستار تعامل نزدیکتر کشورهای اروپایی برای کاهش بدهی ها شد.


                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: مرکل ، آلمان ، مسلط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار