رئيس کميسيون حقوقي قضايي مجلس درباره عدم توجه به راي هيئت منصفه در صدور راي محكوميت رسايي گفت: در اين حالت نظرات متفاوت است، عده‌اي معتقدند دادگاه با توجه به تشخيص هيئت منصفه بايد برائت متهم را صادر کند و عده‌اي نيز قاضي دادگاه را تشخيص‌دهنده نهايي مي‌دانند.

"الهيار ملکشاهي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران درباره چرايي عدم توجه دادگاه ویژه روحانیت به راي هيئت منصفه مطبوعات و صدور راي محكوميت "‌حجت‌الاسلام رسايي" اظهار داشت: هيئت منصفه در رابطه با جرايم مطبوعاتي به دادگاه مشاوره مي‌دهد و چنانچه موضوعي را به عنوان جرم تشخيص دهد از دادگاه تقاضاي مجازات مي‌کند.

وي ادامه داد: در صورتيکه هيئت منصفه موضوعي را جرم تشخيص ندهد و نظر به برائت داشته باشد آن را نيز به دادگاه اعلام مي‌کند.
 
رئيس کميسيون حقوقي قضايي مجلس در توضييح عدم توجه دادگاه روحانيت به راي هيئت منصفه خاطرنشان كرد: در اين حالت نظرات متفاوت است، عده‌اي معتقدند دادگاه با توجه به تشخيص هيئت منصفه بايد برائت متهم را صادر کند و عده‌اي نيز قاضي دادگاه را تشخيص‌دهنده نهايي مي‌دانند.
 
ملکشاهي با بيان اينکه هيئت منصفه تنها مي‌تواند دادگاه را در افزايش يا کاهش مجازات مشورت دهد، تصريح کرد: قطعا دادگاه روحانيت در اين موضوع به ظرايف قانوني دقت لازم را داشته و جنبه‌هاي مختلف مسئله را با قوانين تطبيق داده و سرانجام اظهار‌نظر نهايي را اعلام کرده است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: ملکشاهی ، رسایی ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار