تحليلگران فرانسوي تشديد فضاي رسانه‌‌ايي عليه ايران را در آستانه‌ انتخابات رياست جمهوري، ناشي از به بن بست رسيدن غرب در سياست‌هاي عنادورزانه خود با جمهوري اسلامي ايران توصيف و بر بي‌نتيجه بودن آنها تاكيد كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه سحر؛دو تن از كارشناسان سياسي و قضايي فرانسه در گفت‌و‌گو با سيماي فرانسوي  شبكه سحر، به ناكارآمدي سياست‌هاي كشورهاي غربي در قبال ايران اشاره كردند و تحريم و تحديد را نشانگر شكست غرب در راهبردهاي خود مقابل ايران دانستند.
فرانچسكو كندمي، كارشناس مسائل سياسي گفت: كشورهاي غربي در حال آماده كردن يك جنگ رواني و اطلاعاتي براي انتخابات ماه خرداد (ژوئن) ايران هستند و هدف آنها منزوي كردن جريان آزاد اخبار و اطلاعات ايران است. به واقع غرب و كشورهاي سلطه‌گر غربي در يك بن‌بست اطلاعاتي گرفتار شده‌اند و علت اصلي اين موضوع هم پديده اينترنت و ماهواره است كه توازن اطلاعاتي را عليه اين كشورها بر هم مي‌زند.
وي افزود: نكته‌ قابل توجه اين است كه تلاش‌هاي غرب در راستاي به انزوا كشاندن ايران بي‌نتيجه مانده و رو به بن‌بست است. آنها با تمام تلاش‌هايي كه براي تحريم رسانه‌هاي ايران مانند پرس تي‌وي كردند نتوانستند طرفي ببندند و نه تنها از شمار مخاطبان اين رسانه‌ها كاسته نشد بلكه از طريق اينترنت بر مخاطبان اين رسانه‌ها نيز افزوده شد.
پل تاورنيه، دادستان فرانسوي نيز اشاره كرد: حتي اگر اين كه تحريم‌هاي اتحاديه‌هاي اروپا و كشورهاي غربي بر ضد ايران حاكي از كدام سياست غرب است، بر همگان پوشيده باشد، اما آنچه بر همگان روشن است اين موضوع است كه اين تحريم‌ها براي به انزوا بردن ايران و پذيرش سلطه كشورهاي غربي كامل بي فايده بوده و تاثيري بر جمهوري اسلامي نداشته است. 
موج تحريم‌هاي اقتصادي و در پي آن محدوديت‌هاي ايجاد شده براي رسانه‌هاي ايراني كه با قطع 19 شبكه رسانه ملي از ماهواره هات برد شروع شد، در ماه‌هاي اخير با شدت و تداوم پي گرفته شده است، اما اين رسانه‌ها به ويژه شبكه‌هاي برون‌مرزي صدا و سيما همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند و از مخاطبان آنها كاسته نشده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.