رئیس کل گمرک ایران گفت:ایجاد گمرک یکی از بسته های توسعه اقتصادی و نیاز استان است .

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، معمارنژاد رئیس کل   گمرک ایران در آیین بهره برداری از ساختمان جدید گمرک خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد گمرک یکی از بسته های توسعه اقتصادی و نیاز استان است،گفت:رویکرد دولت در ایجاد گمرک ،هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است و با انجام صادرات و واردات کالا از مبادی گمرکی علاوه بر تسهیل تجارت خارجی،درآمد نیز ایجاد می شود و توسعه رونق اقتصادی می انجامد .

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و تاکیدات ایشان بر توسعه فعالیتهای اقتصادی و ایجاد زیرساخت ها در استان گفت:ایجاد گمرک علاوه بر ایجاد درآمد،صیانت از جامعه را به عنوان یکی دیگر از وظایف خود در جامعه به عهده دارد .

وی خاطر نشان کرد:ایجاد رویه کارنه تیر به عنوان گمرک مبدأ در استان را با همکاری اتاق بازرگانی استان ممکن دانست تا بار دیگر شاهد کاهش هزینه ها در امر تشریفات ترانزیت تجار در مبادی ورودی و خروجی باشیم .

وی با وجود نبود مرز رسمی برای واردات و صادرات کالا با وجود 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان،گفت:ایجاد مرز مشترک با کشور ترکمنستان منشأ توسعه است و توجیه اقتصادی دارد .

وی به واحدهای تولیدی استان توصیه کرد تا با ایجاد انبارهای اختصاصی در سایت گمرک استان،هزینه های انبار داری را کاهش داده و کالاهای خود را به طور مستقیم به گمرک استان ترانزیت نمایند .

معمارنژاد رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد:مجوز واردات واحدهای تولیدی استان صادر شده و ارزیابی کالاهای صادراتی نیز همانند گذشته در محل واحدهای تولیدی انجام خواهد شد ./س

برچسب ها: گمرک ، سرمایه گذاری ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.