زنان قالیباف روستایی در استان چهارمحال و بختیاری، 200 هزار متر مربع فرش بافتند.

رئیس اداره فرش استان چهارمحال و بختیاری گفت: روستاییان استان چهارمحال و بختیاری، پارسال دویست هزار متر مربع فرش دستباف و گبه در این استان بافتند که 80 درصد آن در بازارهای خارج از کشور به فروش رسیده است.
علیرضا شیخی افزود: فرش ها و گبه های بافته شده در استان چهارمحال و بختیاری به کشور های اروپایی، آسیانه میانه، امریکای جنوبی، چین، آلمان و کشور های حوزه خلیج فارس صادر شده اند.
وی اظهار داشت: فرش های دستبافت بافته شده، 900 میلیارد ریال برای قالیبافان استان چهارمحال و بختیاری درآمد  زایی داشته است.
شیخی، گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی را چهار سبک تولید فرش بافندگان این استان اعلام کرد و گفت: هر بافنده سالانه بطور متوسط 4 متر فرش می بافد.
رئیس اداره فرش استان چهارمحال و بختیاری، اصالت نقشه ( طرح )، ثبات رنگ و دقت در بافت را مهمترین ویژگی شاخص فرش های این استان برشمرد و افزود: قالی های چالشتری تولید شده در این استان از معروفیت جهانی برخوردارند.
وی، تخصصی نبودن گمرک، کمبود نیروی متخصص و کارشناس ارزیاب فرش را از مهمترین علل صادرات قالی استان چهارمحال و بختیاری از پایانه های صادراتی استانهای همجوار اعلام کرد.
بافندگان استان چهارمحال و بختیاری، توان تولید سالانه 400 هزار متر مربع فرش را دارند و هم اکنون 100 هزار بافنده بر روی 50 هزار دار قالی در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند./س
برچسب ها: فرش ، دستباف ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.