"جوهر تسارنایف" فرد مظنون به بمبگذاری در دوی ماراتن بوستون به هوش آمده و به سوالات پاسخ می‌دهد البته به صورت کتبی.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اي بي سي نيوز، از او که حال و روز خوشي ندارد درباره سایر عوامل احتمالی و یا دیگر بمبهایی که منفجر شدند پرسیده می شود . اینها مطالبی است که مقامات قانونی یک شنبه عصر به ABCNEWS گفتند .

مقامات منتظر بودند تا از این مظنون 19 ساله که متهم است در جریان حمله بوستون، کمک کرده است سوالات خود را بپرسند. در این حمله 3 نفر کشته شدند و 180 نفر دیگر زخمی شدند . بسیاری از زخمی ها در نزدیکی خط پایان بودند . 

اف بی آی صبح یک شنبه گفته بود که که جوهر تسارنایف هنوز در شرایط وخیم جسمی است و در مرکز درمانی بث اسرائیل به شدت تحت حفاظت است و نمی تواند صحبت کند . 

وقتی تسارنایف روز جمعه در واترتاون ماساچوست دستگیر شد با آمبولانس به این مرکز منتقل شد . این دستگیری پس از آن صورت گرفت که در یک درگیری خونین، برادر بزرگتر جوهر، یعنی تیمورلنگ کشته شد و جوهر نیز در یک قایق پنهان شده بود و درحالی که از ناحیه گردن و پا زخمی شده بود دستگیر شد . 

در شهر واترتاون ، برادر بزرگتر که تيمور لنگ بود و 26 ساله بوده ، توسط ماموران امنیتی اف بی آی در یک درگیری شبانه کشته شد . تیمرلان در جستجوی خانه به خانه کشته شد . پلیس کل شهر را نیز بسته بود .

برادران تسارنایف که در یکی از مناطق چچن ه دنیا آمدند و در کمبریج در ماساچوست زندگی کردند. جوهر سال گذشته به عنوان شهروند رسمی ایالات متحده آمریکا نیز پذیرفته شده بود . 

براساس قوانین داخلی ایالات متحده آمریکا ، مقامات 72 ساعت فرصت دارند تا علیه تسارنایف پرونده جنایی تشکیل دهند . بر این اساس تسارنایف که هنوز اتهاماتش اثبات نشده را می توان با  حکم آمريکايي اعدام کرد .

ریچارد روپر دادستان محلی در منطقه شمالی تگزاس معتقد است در بیمارستان نیز می توان علیه وی اقامه دعوا کرد و پس از بهبودی به دادگاه ارجاع داد .

بلافاصله پس از دستگیری جوهر، دادستان فدرال با نقض قوانین حقوقی و قضایی ، تفهیم حقوق وی معروف به حقوق میراندا را سلب کرد و علت آنرا نگرانی های عمومی اعلام کرد .

قاضی پیر توماس به ABC گفته است هشدارهای حقوقی میراندا برای جوهر قرائت نشد. مقامات از استثنائات حقوق عمومی استفاده کرده و حقوق وی مبنی بر سکوت در برابر اتهامات را برای وی تفهیم نکردند. 

آنها می گویند هنوز تهدیدها کاملاً مرتفع نشده است و هنوز نمی شود به طور دقیق گفت سلاح ها و مواد منفجره که آنها داشتند از بین رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار