مديركل دفتر آب وخاك سازمان حفاظت محيط زيست گفت: مديريت پسماند در كشور همگام با برنامه توسعه پيش مي رود،اين اقدام با همكاري شهرداري و وزارتخانه ها در كارگروه مديريت پسماند صورت گرفته است.

پورسخا در گفتگو با خبرنگار محيط زيست باشگاه خبرنگاران با اشاره به بزرگترين دستاوردهاي زيست محيطي در بخش مديريت پسماند گفت: در 10كلان شهر در كشور شامل اهواز،‌شيراز ، تهران ، تبريز،‌مشهد ، اصفهان ، قزوين و گلستان و اروميه دفن غير بهداشتي پايان يافته كه شامل 40درصد پسماندهاي كل كشور است.
وي افزود: در بخش جمع آوري پسماند 93درصد به شكل مكانيزه انجام مي شود و در بخش پسماندهاي بيمارستاني اعم از خصوصي و دولتي 85درصد پسماند‌هاي بيمارستاني كشور مجهز به تجهيزات بي خطر سازي شده اند.
وي ادامه داد: در بخش كشاورزي كليه ضايعات كشاورزي مانند سموم و كودهاي سنوات گذشته كه در انبارها نگهداري مي شدند جمع آوري و در دو سايت پسماند سوز امجاد شده‌اند.
هنچنين ضايعات كشاورزي دربيش از 100واحد كمپوست به روش ورمي كمپوست تبديل به كمپوست و به خاك برگردانده شده اند.
پورسخا با بيان اينكه يكي از مهمترين نگراني‌ها در بخش پسماندهاي ويژه است ،تصريح كرد: پسماندهاي ويژه شامل روغنهاي آسكارل و لجنهاي اسيدي مهمتري نگراني ما در حوزه مديريت پسماند ها است كه براي نخستين بار سرمايه گذاري د راين بخش انجام شده و در اصفهان كه بزرگترين سايت امحا پسماند درخاورميانه است در 42سايت اقدام به امحا پسماند هاي ويژه در چند سال اخير و پسماندهاي ويژه اي كه توليد مي شود خواهيم كرد.
مدير كل دفتر آب وخاك سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه دربخش پسماندهاي پلاستيكي با استفاده از فناوري (فرمول) جديد در كشور، تجزيه پلاستيك ها را از 200-300 سال به 3تا 5 سال رسانده ايم، خاطرنشان كرد: 5 طرح بزرگ با اختصاص هزينه 600 ميلياردي در بخش فاضلاب شهري و تصفيه خانه‌ها در پنج استان مورد بهره برداري قرار مي گيرد./ل

برچسب ها: شهری ، شده ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار