عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: در صحنه انتخابات عده‌ای بیان کردند که قطعا کاندیداي نهایی از جبهه پرشمار اصولگرایان خواهد بود، ولی از جریان انحرافی غفلت کردند که باید از تجربه سال 88 در این زمینه درس بگیریم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی" شب گذشته در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی قم, با ذکر اهمیت مقام و منزلت شهدا، اظهارکرد: در سال 92 که به امر رهبر  معظم انقلاب اگر می‌خواهیم خالق حماسه سیاسی و اقتصادی باشیم باید از شهدا الگو و درس بگیریم.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی قطعه‌ای از تاریخ اسلام است و دفاع مقدس نیز نقطه‌ای نورانی است از جهاد و ایثارگری در طول تاریخ اسلام؛ در این هشت سال بود که درس‌هایی از اسلام و کربلا مرور شد و شهدای ما بهترین امتحان را در این زمینه پس دادند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از این درس مهم در سال‌های جنگ و جهاد بود که خوشبختانه نسل سوم و چهارم ما نیز امروز خط نورانی اسلام و مسیر نورانی اهل بیت(ع) و مکتب عاشورا را با افتخار طی می‎کنند.
 
وی اظهارکرد: خداوند در قرآن کریم در بیان امدادهای غیبی در زمان جنگ بدر، بی بصیرتی آنان را دلیل شکست در جنگ احد عنوان کرده و عدم تبعیت از ولایت را در لحظه‌های حساس عامل شکست آنان قلمداد نموده است و پیروزی را تنها در سایه تبعیت از امر ولی عنوان کرده است که درس‌های بزرگی برای امروز ما بیان می‌کند.
 
*از جریان انحرافی غفلت شد
 
حجت الاسلام والمسلمین  کعبی یادآورشد: پس از فتنه 88 و حماسه 9دی, دشمن با آرایش جدیدی در مقابل انقلاب به میدان خواهد آمد؛ در صحنه انتخابات عده‌ای بیان کردند که قطعا کاندید نهایی از جبهه پرشمار اصولگرایان خواهد بود، ولی از جریان انحرافی غفلت کردند که باید از تجربه سال 88 در این زمینه درس بگیریم.
 
وی گفت: فتنه 88 مولود نقشه ریزی 25 سال پیش بود و جریانی نبود که به راحتی پس از یک انتخابات سازمان دهی شود؛ آنها اتاق‌های فکر قوی دارند که متشکل  از رجال داخلی وابسته به خارج و جریان‌های ملی و مذهبی و لیدرهای فتنه در داخل و خارج است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین  کعبی یادآور شد: این افراد به دنبال معرفی گزینه‌ای برای انتخابات هستند که با آنها همسو بوده و از جهاتی وجهه ملی هم داشته باشد که از فیلتر شورای نگهبان رد شوند؛ آنها بحث جریان انحرافی را بسیار بزرگ کرده اند که بگویند ما از اول هم به این جریان اصولگرا اطمینان نداشتیم که دیدید به انحراف کشیده شد.
 
وی گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری تنها با رویکرد جهادی حاصل خواهد شد و  شهدای ما نیز همین کاررا کردند و توانستند با این رویکرد در مقابل هجمه های دشمنان ایستادگی کنند و با بصیرت تاریخی خود دنیا را به شگفت وا دارند.
 
عضو خبرگان رهبری یادآورشد: یکی از ویژگی‌های افراد متزلزل این است که روحیه جهادی و انقلابی ندارند و حاضر به ریسک برای انقلاب و اسلام نیستند؛ رهبر انقلاب با کلمات حماسی خویش در ماه های گذشته ثابت کردند که انقلاب هنوز زنده است و در سال جدید جانی دوباره خواهد گرفت ولی باید بدانیم که این حماسه، قطعا حماسه ای جهادی خواهد بود.
 
این استاد حوزه ادامه داد: انقلاب تنها و تنها با فرهنگ و روحیه جهادی و شهادت طلبی زنده می‌ماند و باید با درس گیری از فرهنگ شهادت به امر ولی خود در این عصر که حجت شرعی ما در عصر غیبت است عمل کنیم.
 
 *استخراج ملاک‌های اصلح از سخنان رهبر معظم انقلاب
 
 وی گفت: طلاب و روحانیون ما در این عرصه وظیفه بسیار حساسی به عهده دارند و باید ملاک های انتخاب اصلح را از فرامین رهبر انقلاب استخراج کرده و به مردم بیان کنند؛ باید در این شرایط حساس هر کس به وظیفه خود عمل کند؛ در انتخاب هم باید به تحلیل جامع دست یابیم و اگر به نتیجه نرسیدیم از افراد مطلع تر سوال کنیم و پس از شناخت فرد اصلح برای او تبلیغ کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار