میزان نمک زیاد مواد غذایی آماده می تواند در میزان بروز فشارخون نقش بسزایی داشته باشد که برای کاهش این آمار باید صنایع غذایی به سمت تکنولوژی های جدید تولید مواد غذایی بروند.

دکتر وفا متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: حس چشایی انسان خاصیت آداپته شدن دارد به این معنا که مصرف بیش از حد هرکدام از چهار طعم اصلی می تواند ذائقه ی فرد را به سمت همان طعم سوق دهد.
 
وی ادامه داد: وقتی فرد از بچگی غذاهای پرنمک مصرف کند ذائقه ی او به سمت مزه ی شوری می رود که با گذشت زمان و کاهش حساسیت چشایی باید میزان نمک مصرفی خود را افزایش دهد تا همان طعم در فرد ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه مواد غذایی آماده ی موجود در بازار هم در عادت مصرف افراد به غذاهای پرنمک نقش بسزایی دارند اظهار داشت: صنایع غذایی از نمک در صنعت غذا به عنوان یک نگه دارنده استفاده می کنند که این افزودنی نسبت به سایر مواد نگه دارنده اثرات سوء کمتری دارد و صنایع ترجیح می دهند که با مصرف نمک ماده ی غذایی خود را ایمن کند در واقع مهم ترین سیاست ما این است که صنایع با توجه به پیشرفت هایی که در تکنولوژی مواد غذایی صورت گرفته از موادی بی ضرر به عنوان نگه دارنده در مواد غذاییشان استفاده کنند.
 
وفا تصریح کرد: نمک یکی از عوامل اصلی در میزان شیوع فشارخون در جامعه است که علاوه بر عادات غذایی فرد در مورد مصرف زیاد نمک مواد غذایی موجود در بازار هم در شیوع این قاتل خاموش نقش دارد بنابراین باید با فرهنگ سازی بتوانیم هم میزان مصرف نمک مردم را کاهش دهیم و هم با تدابیر مسئولین صنایع غذایی را رازی کنیم تا میزان نمک مورد استفاده در محصولات خود را تا حد امکان کاهش دهند./ع2
برچسب ها: غذا ، نمک ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.