سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: در زلزله سراوان 43 میلیارد و 180 میلیون تومان به زیرساخت های 618 روستای 6 شهرستان استان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، نصراله چاری ضمن بیان مطلب بالا، خسارت ناشی از زلزله اخیر را به 37 هزار و 632 خانوار از روستاهای شهرستان های سراوان، سیب سوران، مهرستان، زاهدان، خاش و سرباز عنوان کرد اظهار کرد: 183 هزار و 328 نفر خسارت دیده اند.

وی با بیان اینکه 7/489 کیلومتر خطوط انتقال، توزیع و داخلی روستا بر اثر زلزله دچار مشکل شده است، ادامه داد: به 55 مخزن سنگی سیمانی ذخیره آب، 50 موتورخانه و 54 دهنه چشمه نیز خسارت وارد شده است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 126 حلقه چاه ریزش کرده است، ادامه داد: به 126 مورد از تجهیزات برقی تامین آب نیز خسارت وارد شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان، تعویض 118 مورد تجهیزات برقی و تابوی برق، تعویض 15 مورد پمپ آب داخل چاهی، تنظیم و خارج کردن 65 پمپ آب را بخش از اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان عنوان کرد و ادامه داد: آب 16 مخزن سنگی سیمانی معیوب از مدار خارج شده و 39 مورد مخزن هم ترمیم شده است.

چاری آوار برداری از 55 چشمه سار را از دیگر اقدامات این شرکت خواند و افزود: برای آبرسانی به 125 روستای خسارت دیده هم 7 دستگاه تانکر وظیفه انتقال آب شرب را انجام می دهد.

وی ادامه داد: 64 مورد حوادث لوله های انتقال آزبستی، 96 مورد خطوط پلی اتیلن و خارج کردن 12 مورد پمپ از مدار، بخش دیگر اقدامات شرکت است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان وبلوچستان با بیان اینکه سه دستگاه آزمایشگاه سیار به منطقه اعزام و در حوه 120 روستا خدمات ارائه شده است، گفت: 4 هزار و 910 مورد آزمایش های آبی برای استفاده از آب بهداشتی صورت گرفته است.

وی اعتبار فعالیت های انجام شده را از محل هزینه های جاری شرکت آب و فاضلاب روستایی عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه شرکت آب و فاضلاب برای جبران خسارات مردم شریف با ارائه اعتبار مورد نیاز و مستند سازی خسارات به مدیریت بحران استان اعلام شده و به محض تامین، جبران ضرر و زیان از سر گرفته می شود./س

برچسب ها: خسارات ، زلزله ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.