وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با اقدامات جهادی در امر پاکسازی میادین مین خوزستان، روند پاکسازی بیش از 10 سال جلو افتاده است.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مسئولان مرکز مین‌زدایی کشور و دست‌اندرکاران امر پاکسازی میادین مین و گلوله‌های عمل نکرده در استان خوزستان طی سخنانی با تشکر و قدردانی از تلاش و مجاهدت خالصانه دست‌اندرکاران این امر خطیر و پرخطر گفت: این جهاد خالصانه و خاموش موجب احیای مناطق مرزی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان شده است.

بنا بر گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار وحیدی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ بیش از 6 هزار هکتار از مناطق بسیار سخت استان خوزستان از مین و گلوله‌های عمل نکرده پاکسازی و بیش از 235 هزار مین و 200 هزار گلوله عمل نکرده جمع‌آوری و منهدم شده که به نوع خود یک رکورد از ابتدای عملیات جمع آوری مین و گلوله عملکرد نکرده در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این اقدام بزرگ که در سایر استان‌های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی در حال انجام است، جز با همت بلند، ایثار و از خودگذشتگی شما پیشتازان این عرصه مهم، عملی نشده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر پاکسازی میادین مین، اجرای ده‌ها طرح عمرانی و اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان نظیر خرمشهر، آبادان، فکه، چذابه و سایر مناطق این استان را از دستاوردهای بسیار مهم کار پاکسازی برشمرد که موجب رونق اقتصادی و افزایش کار و اشتغال و ارتقاء امنیت و حفاظت از محیط زیست شده است.

وی، راه‌اندازی تیم‌های جدید پاکسازی به صورت اورژانسی به منظور پیش‌گیری از وقوع حوادث و تلفات مردمی از طریق شناسایی و یا گزارش‌های مردم و مسئولان را از دیگر اقدامات بسیار خوب مرکز مین‌زدایی ذکر کرد که از وقوع حوادث بسیاری جلوگیری کرده است.

وزیر دفاع در پایان تأکید کرد: این روند باید با شتاب، دقت و کیفیت بیشتر تا جمع‌آوری آخرین مین و گلوله عمل نکرده ادامه یافته و ان‌شاءالله امسال و یا حداکثر تا سال آینده بتوانیم باقیمانده مناطق آلوده به مین و گلوله های عمل نکرده را پاکسازی و امنیت کامل را در این مناطق برای مردم به ارمغان آوریم.

سردار وحیدی در ادامه سفر به استان خوزستان، پیش از ظهر امروز نیز از دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان خوزستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این دفتر و آخرین اختراعات و ابتکارات نخبگان استان خوزستان قرار گرفت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار