نایب‌ رئیس شورای فدراسیون روسیه ایران را کشوری برخوردار از فرهنگ و تمدنی غنی دانست و افزود: مردم ایران همواره ایستادگی خود را در برابر مصائب و مشکلات ناشی از تحریم‌های ناعادلانه قدرت‌های زورگو نشان داده‌اند.

 به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، مهدی سنایی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در دیدار با الیاس اوماخانوف نایب‌ رئیس شورای فدراسیون روسیه که عصر دیروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت بسط و تعمیق مناسبات فیمابین در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: ظرفیت‌های فراوانی در دو کشور برای توسعه هر چه بیشتر سطح مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد که باید با رایزنی‌های مستمر آن را اجرایی کرد.
 
وی افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از هر گونه رویکرد جهت گسترش ارتباطات میان مجالس دو کشور حمایت می‌کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه استمرار همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه را برای تأمین امنیت منطقه لازم دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور یک روسیه مقتدر و مستقل را در عرصه مناسبات بین‌المللی به نفع امنیت جهانی می‌‌‌داند.
 
سنایی در پایان بر توسعه مراودات فرهنگی دو کشور در کنار سایر مناسبات موجود برای آشنایی هرچه بیشتر مردم کشور از یکدیگر تأکید کرد.
 
در ادامه این دیدار الیاس اوماخانوف نایب‌ رئیس شورای فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های شورای فدراسیون روسیه دانست و گفت: گسترش همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند به اجرایی کردن توافقات میان روسیه و ایران کمک فراوانی کند.
 
اوماخانوف در ادامه ایران را کشوری برخوردار از فرهنگ و تمدنی غنی دانست و افزود: مردم ایران همواره ایستادگی خود را در برابر مصائب و مشکلات ناشی از تحریم‌های ناعادلانه قدرت‌های زورگو نشان داده‌اند.
 
وی در پایان خواستار حمایت هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی از فرآیندهای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور شد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار