قائم مقام تولید ایران خودرو با اشاره به استمرار توليد بدون وابستگي به شركت خارجي گفت: امسال برنامه توليد 550 هزار دستگاه محصولات گروه رانا، پژو، سمند، سوزوکی و باردو را در دستور كار قرار داده ايم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حسین نجاری قائم مقام تولیدایران خودرو اظهار داشت: امسال برنامه توليد 550 هزار دستگاه محصولات گروه رانا، پژو، سمند، سوزوکی و باردو را در دستور كار قرار داده ايم.
وي گفت: هم اكنون خطوط توليد درحال فعاليت هستند و مانند سال هاي گذشته درارديبهشت ماه توليد روال عادي پيدا می کندوتولید روزانه به بیش از دو هزار دستگاه خواهد رسید .
نجاري در ادامه به تشريح شرايط بحراني صنعت خودرو در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته چند مشكل به صورت هم زمان در حوزه صنعت خودرو روي داد كه در روند توليد ايران خودرو نيز موثر بود و  از جمله اين‌كه قطعه اي از پژو دريافت نشد و بنابراين تامين قطعه براي خودروي 206 و بخش هايي از پارس با مشكل مواجه شد.
قائم مقام تولید ایران خودرو ادامه داد: از سويي ديگر  نوسانات نرخ ارز، نحوه تامين نقدينگي و در نهايت واردات قطعات نيز دچار چالش و منجر به وقفه اي دو ماهه در روند توليد ايران خودرو شد.
نجاري افزود: پتانسيل هاي بالايي كه شركت ايران خودرو ، ساپكو و قطعه سازان داشته و دارند، موجب شد براي عبور از اين بحران ها اقداماتي صورت گيرد.
وی تسريع در روند توليد خودروي رانا را از جمله اين اقدامات برشمرد و گفت:‌ توانايي مجموعه ايران خودرو موجب شد خط توليد خودروي رانا راه اندازي  و تعداد 16 هزار دستگاه از اين خودرو در سال گذشته توليد شود.
نجاری خاطرنشان كرد:‌ باوجود مشكلاتي كه در سال گذشته در تامين و توليد وجود داشت، این شرکت 450 هزار دستگاه خودرو بدو ن همکاری پژو  توليد و به مشتريان تحويل داده است .  
قائم مقام توليد ايران خودرو به موفقيت هاي اين شركت در زمينه توليد و خودكفايي محصولات اشاره كرد و افزود: هم اكنون 80 درصد از ورق هاي فولادي ايران خودرو از طريق شركت فولاد مباركه تامين مي شود درصورتي كه در گذشته بخش عمده اي از آن از كشورهاي اروپايي و ساير كشورها تامين مي شد.
وی صنعت خودرو را پيشرو ساير صنايع دانست و خاطرنشان كرد:‌ خودروسازي با استانداردهاي بالايي كه دارد موجب توسعه ساير صنايع مي شود.
قائم مقام توليد ايران خودرو از توليد محصولات اين شركت مطابق با استاندارد يورو 4 خبر داد و گفت:‌ از هريك از خودروهاي توليدي، تعدادي مطابق با استاندارد يورو 4 توليد شده و ايران خودرو آمادگي دارد به محض توزيع سراسری سوخت مناسب، كليه محصولات را مطابق با اين استاندارد توليد و به بازار عرضه كند.
برچسب ها: خودرو ، تولید ، قطعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار