وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی ملی به عنوان نقشه راه کتب درسی با محوریت علم، اخلاق، ایمان و تفکر سال آینده اجرا می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا حاجی بابایی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این برنامه در 11 حوزه یادگیری از جمله قرآن، معارف، ریاضیات و ادبیات نوشته می شود.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش است که سند تحول به عنوان نقشه راه و برنامه درسی ملی برای کتب درسی نوشته می شود و هیچ کس با هر سلیقه ای نمی تواند آن را تغییر دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه و نسخه شفابخشی است که اجرای آن نسلی متعهد، متخصص و با بصیرت را تربیت می کند.

حاجی بابایی اضافه کرد: از سال آینده کتاب های سوم ابتدایی و اول دبیرستان براساس برنامه درسی ملی تغییر می کند.

وی افزود: دوره پیش دانشگاهی نیز متعلق به آموزش و پرورش نیست و بزرگ ترین ضربه را به این نهاد زده و براساس سند تحول این دوره حذف می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فشارها و سختی های سال گذشته بیان کرد: از مهر سال گذشته به بعد نتوانستیم سرانه مدارس را پرداخت کنیم و تنها با هماهنگی وزارت اقتصاد توانستیم دو هزارو 500 میلیارد ریال را به عنوان سرانه مدارس پرداخت کنیم.

حاجی بابایی اظهارکرد: براساس سند تحول بنیادین تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص یکی از مسوولیت های وزارت آموزش و پرورش است که در این ارتباط از میان 700 هزار نفر داوطلب 25 هزار نفر به عنوان دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شدند.

وی افزود: این افراد از روز نخست در استخدام آموزش و پرورش هستند و در مدت تحصیل خود حرفه و کار معلمی را می آموزند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:با توجه به استقرار نظام 6-3-3 و اجرای 40 سیاست از سیاست های سند تحول بنیادین، سال 91سخت ترین سال از نظر حجم کار و فراهم کردن زیرساخت ها برای آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به نقش دوره ابتدایی در تربیت فرزندان گفت: با توجه به این که شخصیت دانش آموزان در دوره ابتدایی شکل می گیرد باید این دوره به صورت ویژه دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: آموزش و پرورش مهم ترین بخش از اعضای پیکره نظام است و نقشی مهم در تولید منابع انسانی تولید علم، نرم افزارها و سخت افزارها دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: درطول تاریخ هیچ نظامی به اندازه نظام جمهوری اسلامی مورد هجمه دشمن قرارنگرفته است و در مقابل این هجمه به انسان هایی نیاز داریم که به رشد و بالندگی برسیم و این در آموزش و پرورش قوی عملی می شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نقش اساسی در ساختارسازی شخصیت انسان دارد.

صفایی بوشهری اظهارکرد: برای مقابله با تهاجم علمی جهان استکبار باید انسان هایی را تربیت کنیم که با فرهنگ دینی قوی و بصیرت و ولایت مداری در این تهاجم با استکبار مقابله کنند.

وی گفت: تدوین سند تحول بنیادین همان انقلاب فرهنگی آموزش و پرورش است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: حضور مشاوران مذهبی در مدارس باید تقویت شود.

صفایی بوشهری در مورد بازسازی کلاس های تخریب شده نیز گفت: برای بازسازی کلاس های تخریبی در استان بوشهرباید از امکانات تاسیسات نفتی و نیروگاه اتمی بوشهر استفاده شود.

وزیر آموزش وپرورش روز دوشنبه سفر دو روزه خود به استان بوشهر را آغاز کرده است و در این سفر دریادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز این استان شرکت و از مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بازدید خواهد کرد. /ک

 

برچسب ها: درسی ، ملی ، نقشه ، راه کتب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.