مصرف مکمل ها و مسئله تغذیه یکی از بحث های چالش انگیز در مراقبت از کودکان مبتلا به سندروم داون است.

 سهیلا شهشانی، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:  والدین امیدوارند با مصرف مکمل های حاوی ویتامین و مواد معدنی کودک آنها سالمتر، باهوش تر، با نشاط تر و قد بلند تر می شود

وی گفت: واقعیت این است عوامل متعددی در پیشرفت این کودکان نقش دارند و کودکان مبتلا به سندروم داون در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب به صورت روتین نیاز به مصرف مکمل ندارند.
 
شهشهانی افزود:  شرایط خاص نظیر نقایص مادر زادی قلب، بیماری تیروئید و .... هستند که نیاز فرد به ویتامین و مکمل ها را افزایش می دهد و همگان نیازمند مصرف مکمل ها نمی باشند.
 
این پزشک متخصص کودکان در ادامه اظهار داشت:  کودکانی که همه  گروههای مواد غذایی را مصرف نمی کنند یا بد غذا هستند، کودکان با آلرژی شدید غذایی،  کودکان با رژیم غذایی ، کاهش وزن از گروه کودکان نیازمند به مصرف مکمل ها هستند.
 
شهشهانی در ادامه گفت: وجود کروموزم اضافی در سندروم داون موجب افزایش غیر طبیعی در تولید برخی آنزیم ها و پروتئین ها می شود ، نظر به اینکه بسیاری از ویتامین های محلول در آب به عنوان کو آنزیک در مسیر های بتابولیک فعالیت می کنند ، مصرف مقادیر بالای این ویتامین ها،  منجر به افزایش چند برابر این آنزیم ها شد که به این امر برای سلامت بدن مناسب نیست./ح



برچسب ها: مکمل ، سندرم داون ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار